NYT: Ušutkivanje Al Jazeere prioritet je za Saudijsku Arabiju i saveznike

0
4

‘Blokadom Katara želi se eliminirati glas koji može voditi građane da preispitaju svoje vladare’, piše New York Times.

“Ušutkati Al Jazeeru bio je jedan od prioriteta kada su Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Bahrein i Jemen povukli poteze protiv Katara ranije ovog mjeseca”, napisao je urednički kolegij New York Timesa u komentaru objavljenom u četvrtak.

“U kritikama Katara optužuje se kanal da podržava sunitski islamistički terorizam i iranske ambicije. Ali, Saudijska Arabija nije nimalo nevina kad je riječ o širenju islamističkog ekstremizma ili podržavanja terorističkih grupa”, piše kolegij lista.

Napadajući Al Jazeeru, Saudijska Arabija i njena antikatarska koalicija pokušavaju “eliminirati glas koji bi mogao voditi građane ka tome da preispituju svoje vladare”.

Al Jazeera je bila glavni izvor vijesti kada se Arapsko proljeće dešavalo na Bliskom istoku, pogotovo kad je vlada predsjednika Hosnija Mubaraka svrgnuta u Egiptu.

‘Prvi slobodni izbori’

Mubarakovo svrgavanje pratili su egipatski “prvi slobodni izbori”, kako piše NYT, koji su doveli Mohameda Mursija i Muslimansku braću na vlast.

Osnovana u Egiptu 1928. godine, Muslimanska braća najstarija je politička partija na Bliskom istoku.

Saudijska Arabija i njeni saveznici optužili su Katar za podržavanje Muslimanske braće, grupe koju su označili “ekstremističkom”.

Međutim, prema uredničkom kolegiju NYT-a, “pravi razlog zašto su Muslimanska braća označena kao teroristička grupa jest to što ih autokratski režimi vide kao populističku prijetnju”.

Egipatski predsjednik Abdel Fatah el-Sisi, koji je zbacio Mursija u vojnom udaru 2013. godine, otad je povlačio “brutalne poteze da uništi disidente i ukloni Muslimansku braću”, zatvarajući tri novinara Al Jazeere English u procesu zasnovanom na tome da je mreža podržavala Muslimansku braću.

“Sada se vodi politika protiv Al Jazeere i slobode govora u regiji”, piše NYT.

U maju su Saudijska Arabija, Egipat i UAE povukli poteze da blokiraju veb-sajtove Al Jazeere i katarskih medija.

Ključni izvor vijesti za milione

U junu je Jordan zatvorio urede Al Jazeere u Ammanu i ukinuo dozvolu za emitiranje.

Sljedećeg dana Saudijska Arabija ugasila je urede Al Jazeere u Rijadu te također oduzela dozvolu i naredila hotelima da blokiraju sve njene kanale.

“Al Jazeera nije savršena medijska organizacija”, ali većina njenog izvještavanja u skladu je s “međunarodnim novinarskim standardima, daje jedinstve poglede na događaje na Bliskom istoku i služi kao ključni izvor vijesti za milione koji žive pod antidemokratskom vlašću”, piše NYT.

“To su dovoljni razlozi za monarhe i diktatore da napadnu Katar kako bi ušutkali Al Jazeeru. I to je dovoljan razlog da se njihove akcije osude.”

Izvor: Al Jazeera


Pogledajte vijest na izvornom sajtu:

NYT: Ušutkivanje Al Jazeere prioritet je za Saudijsku Arabiju i saveznike


Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone

Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.