Bjelopoljska turistička atrakcija Lještanica i Vodopad Skakala (VIDEO)

451

Rezultat slika za Bjelopoljska turistička atrakcija Lještanica i Vodopad Skakala (VIDEO)

Kako stići do izvora Lještanice i vodopada Skakala?

Lještanica je desna pritoka Ljuboviđe i cijelim svojim tokom prolazi kroz selo Lijeska. Uliva se u Ljuboviđu kod Tomaševa. Od Tomaševa do vodopada i izvora ima oko 6 km.

Ukoliko ste navikli da koristite popularne navigacije poput Google mape ili Here mape, moramo vas razočarati jer glavni seoski put kroz Lijesku nije mapiran na ovim alatima. Međutim krenimo od početka.

Tomaševo

Logično, prva tačka u koju svi posjetioci Lještanice moraju stići je mjestašce Tomaševo. Veoma je lako naći Tomaševo što iz razloga da je mapirano u svim poznatim navigacijama, što zbog toga da je ovo mjesto veoma poznato među Bjelopoljcima. Tomaševo se nalazi na regionalnom putu Slijepač Most – Pljevlja. Put je skoro rekonstruisan i u odličnom je stanju.

Od Slijepač Mosta (raskrnica na magistralnom putu Bijelo Polje – Mojkovac) do Tomaševa ima 11 kilometara.

1. Manastir Zlateš  –> Put za Lijesku

Čim prođete Tomaševo, gledano iz smjera Bijelog Polja, sa lijeve strane puta nailazite na Manastir Zlateš. Manastir je zbog svoje žute fasade lako uočljiv, lijepo je oslikan i cio kompleks je  u veoma prijatnom okruženju. Potrebno je da prije manastira skrenete lijevo.

Valja napomenuti da vas od ove tačke očekuje još šest i po kilometara puta do izvora Lještanice i vodopada Skakala. Tri i po kilometra su asfaltirana solidnim asfaltom, a zatim vas čeka još tri kilometra pristojnog makadama. Kao što smo već napomenuli glavni seoski put kroz Lijesku nije mapiran na Google i Here mapama, međutim jeste na OpenStreetMap (link: https://www.openstreetmap.org/node/6319344066).

2. Raskrsnica <Lijeska (lijevo) – Sokolac (desno)>

Nakon samo 650 metara od skretanja kod manastira Zlateš čeka vas vjerovatno najbitnija raskrsnica na putu ka izvoru. Ovdje je potrebno skrenuti lijevo.

3. Raskrsnica <Osoja (lijevo) – Lijeska (desno)> (odmah posle mosta na rječici Vrelo)

Nastavite da pješačite/vozite još 1.000 metara i preći ćete preko mosta na rječici Vrelo gdje se baš ispod mosta rijeka Vrelo uliva u rijeku Lještanicu. Posle mosta je potrebno nastaviti desno, što je i logičan pravac pružanja puta.

1. Srednje selo, Crkva u Lijesci

I dalje ste na asfaltnom putu, ovo je odsjek puta na kom savladavate najveću visinsku razliku. Savjet za pješake je da koriste prečice u vidu staza koje se jasno otvaraju na većim krivinama.

Očekuje vas još 1.800 metara asflatnog puta nakon čega počinje makadam. Nakon manje od desetak minuta vožnje po makadamu stižete do crkve u Lijeski, što je pokazatelj da ste na dobrom putu.

5. Raskrnica <Zaseok Njive (lijevo) – Zaseoci Srebrenica i Suva Gora (desno)>

Od crkve je postrebno nastavi pravo i nakon manje od par kilometara ćete stići do raskrsnice ka zaseoku Njive. Ovdje bi trebalo da vas sačeka uredno postavljena putokazna signalizacija a vrlo je moguće da ćete čuti i buku sa Vodopada Skakala.

Raskrsnica je prepoznatiljiva i po tome što se lijevi put (prije krivine) tj. onaj kojim je potrebno krenuti  odlikuje velikim padom a desni put koji je posle krivine odlikuje velikim usponom. Potrebno je skrenuti lijevo i spustiti se ka rijeci.

Luka, < Vodopad Skakala (lijevo) – Lještanska glava (desno) >

Nakon što se spustite do mosta na Lještanici, i čim pređete most stigli ste na odredište, kao što će vam putokazna signalizacija ukazati, lijevo se možete uputiti ka vodopadu Skakala a desno ka izvoru Lještanice.

Kada dođete do glavnog vodopada možete se spustiti i stazom „Podno Skakala“ što će vam omogućiti da sem glavnog vodopada uživate i više od dvadeset bazena i manjih vodopada. Staza nije profesionalno uređena pa je potrebno da budete posebno oprezni.

Do Lještanske glave dolazite tako što krenete desno pa prođete preko livade pod imenom „Luka“. Ući ćete u gaj i preći preko drvenog mosta. Ne odustajte ima još svega stotinak metara uzvodno i stići ćete do izvora Lještanice.

Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone

Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.