Maturantice u Turskoj

Novi Pazar – I ove godine, kao i prethodnih, „Gazi Isa-beg“ medresa u Novom Pazaru organizovala je sedmodnevnu ekskurziju za maturantice, a njihova destinacija je bila Turska, tačnije dva njena najljepša grada – Istanbul i Bursa.

Vođeni kur'anskim imperativom „putujte po Zemlji“, sedamnaesta generacija maturantica „Gazi Isa-beg“ medrese sa svojim profesorima i vaspitačima je, u okviru sedmodnevne ekskurzije, ozijaretila Istanbul i Bursu, dva dragulja turske panorame, i upoznali se sa znamenitostima ovih gradova i njihovom svijetlom tradicijom i kulturom.

Udobnim klimatizovanim autobusom krećemo rano ujutro iz Novog Pazara put Turske. Za većinu maturantica ovo je prvo putovanje u inostranstvo, preko granica svoje rodne grude, pa tako i za Tursku. Neizvjesnost i znatiželja vladali su od samog početka puta. Kada smo kasno naveče stigli u Istanbul i ugledali ogromnu metropolu kako gori u nuru neke posebne svjetlosti, svi smo bili ushićeni. Sa stambolskih džamija uzdizale su se vitke munare, na stotine njih. Činilo nam se da su džamije na svakom koraku. Odsjeli smo u hotel u kojem ćemo boraviti narednih nekoliko dana.

Prvi dan našeg boravka u Turskoj proveli smo na Bajazitu, centralnom kvartu Istanbula, obilazeći Bajazit džamiju, a potom smo krenuli ka najvećem i najljepšem staroturskom trgovačkom centru – Kapali čaršiji. Sjaj, raskoš, raznolikost ljudi, naprosto su nas fascinirali. Ostali smo poprilično dugo, nismo se mogli otrgnuti utisku ushićenosti i ljepote.

Drugi dan smo u džamiji Ebu Ejuba El Ensarije na džumi namazu. To je opet poseban doživljaj. Džamija sa okolnim haremom je prepuna i gotovo da ne može da primi sve klanjače. Kada je riječ o džamijama obišli smo Sultan Ahmedovu ili Plavu džamiju, Aja Sofiju, Kodža-tepe džamiju i druge. Nakon džume namaza obilazimo Minijaturk park,  sve na jednom kvadratnom kilometru, gdje su prikazana sva znamenja turske historije, kulture i arhitekture. To je, bez sumnje, „Turska na dlanu“. Tu možete ostvariti cjelovit pogled i potpuno saznanje o snazi turske kulture i civilizacije. Na ručku smo u impozantnom arapsko-turskom restoranu sa našim domaćinom gospodinom Jusufom Katipoluom.

Sutradan rano, nakon sabah-namaza, putujemo za Bursu. Od Istanbula do Jalove putujemo morem trajektom sa kojeg se osmatraju poluvidljive obale. U Bursu stižemo nakon četiri sata vožnje autobusom. To je grad svježine, hladne vode, gostoprimljivih ljudi. Po mnogome liči na Sarajevo. Ima i svoj Trebević koji se zove Uludag. Ukras Burse je njena Ješil džamija – Zelena džamija. U sredini džamije se nalazi fontana sa hladnom vodom. U blizini džamije se nalazi velika trgovačka čaršija, slična Kapali čaršiji u Istanbulu. U Bursi smo se susreli sa našim Bošnjacima koji su ovamo davno doselili. Oni su nam bili domaćini.

Četvrti dan boravka u Turskoj započeli smo obilaskom brda cvijeća – Čamlidža. Ovo je najvisočija tačka u Istanbulu odakle možete lijepo vidjeti  njegov evropski i azijski dio. Potom odlazimo u Ada-park u Bajram-pašu. Tu smo se takođe susreli sa sandžačkim Bošnjacima gdje smo i skupa ručali. U predvečernjim satima krstarili smo brodom po Bosforu, legendarno nazvanom Zlatni rog.

I posljednji dan ekskurzije iskoristili smo za obilazak historijskog muzeja „Panorama“. U njemu smo vidjeli na upečatljiv način kako se odvijala bitka za osvajanje Istanbula 1453. godine. U predvečerje zadnjeg dana boravka večerali smo u prestižnom restoranu u Foriji, na obali mora, uživajući u zalasku sunca. To nam je organizovao vrijedni domaćin Jusuf, koji je tom prilikom svima uručio prigodne hedije.

Nakon toga smo krenuli nazad za Sandžak, gdje smo hairli i sretno doputovali. Ovo je još jedno nezaboravno iskustvo koje je ostavilo neizbrisiv trag u našim srcima.

Izvor: Medresa.net

Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone

Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.