Bosanski ili Bošnjački, Srpski ili Vlaški

240
459

muftija BANU

BANU – Veoma vješto osmišljena strategija Matice Srpske u pogledu pokušaja diskreditiranja bosanskoga jezika iznova pokušava agresiju na bošnjačku kulturu i tradiciju. Međutim, za razliku od prijašnjih apriornih negacija postojanja bosanskoga jezika i pokušaja nipodaštavanja svega južnoslavenskog što nije srpsko, ovoga puta se mnogo više vodilo računa o klasifikacijama i jezičkoj kategorizaciji, što u suštini predstavlja priznanje bosnistici i priznavanje bosanskoga jezika kao zvaničnog jezika Bošnjaka i svih drugih koji ovaj jezik osjećaju svojim maternjim jezikom. U saopćenju Matice srpske doslovno stoji da je “Одбор за стандардизацију српског језика правовремено усвојио социолингвистички засновану одлуку да је за српску културу једино прихватљив термин бошњачки, а не босански језик”. Upravo u ovoj konstataciji se krije priznanje bosanskoga jezika i bošnjačke kulture, i to od strane renomirane srpske institucije koja se bavi očuvanjem srpskog jezika i književnosti. Činjenica da se termin bosanski ne osporava iz lingvističkih već kulturoloških razloga, i to iz pozicije sociolingvistike kao discipline koja proučava uticaje društva na jezik i jezika na društvo, dokaz je toga. Dakle, nema dileme, srpski lingvisti više ne osporavaju ono što je odavno svima poznato kao nesporna naučna činjenica, to jest postojanje bosanskoga jezika kao dijela šireg srednjejužnoslavenskog dijasistema u koji još spadaju srpski, hrvatski i crnogorski jezik kao posebni standardni jezici Bošnjaka, Srba, Hrvata i Crnogoraca. I tu se lingvistička priča završava, obzirom da smo odavno prihvatili tezu da o unutarbošnjačkim temama možemo pričati samo sa Bošnjacima, kao i da je u periodu pokušaja osporavanja prava Bošnjacima na imenovanje svoga maternjeg jezika iznijeto toliko činjenica da bi se samo njihovo taksativno nabrajanje oteglo na više štamparskih tabaka. Ali, ovdje postaji jedna druga začkoljica koju imamo potrebu razjasniti.

U saopćenju stoji da je za srpsku kulturu neprihvatljiv naziv bosanski jezik i daje preporuka da se ubuduće unutar te kulture jezik Bošnjaka naziva bošnjačkim. Ovdje već ulazimo u opasno polje iskazivanja osjećaja jedne kulture prema posebnostima druge, ili bolje kazano, pokušajima kreatora srpske kulturne politike da, kao mnogo puta u prošlosti, svoje stavove nametnu susjednim kulturama i njihovim baštinicma i na taj način izvrše kulturnu agresiju ili bar nanesu neku štetu, makar ona bila neznatna kao u ovom slučaju.

Ukoliko pogledamo u kulturne baštine Bošnjaka i Srba nije ni čudo što postoje takve tendencije u srpskoj kulturnoj politici, jer kada iz nje izuzmete sve što je bošnjačko, a uz to i sve što pripada drugim okolnim narodima, vidjet ćete koliko je to kulturno naslijeđe šturo i zaostaje za onim što Bošnjaci gaje još od srednjevjekovlja kao svoju autohtonu i autentičnu baštinu. Možda su baš zbog tog Božjeg određenja da budu titulari balkanske kulture oduvijek bili na meti nedobronamjernih komšija, pa su od stećaka preko Hasanaginice, Omera i Merime, Mehmed-paše Sokolovića do Meše Selimovića, Skendera Kulenovića i drugih, koje su pozicionisti iz Matice Srpske, SANU i drugih velikosrpskih institucija proglašavali srpskim, bili u poziciji da dokazuju i brane svoje vlastito nasljeđe. Ili, da se vjekovima i decenijama docnije upoznaju sa stvarnim vrijednostima svojih kulturnih dobara materijalne i nematerijalne prirode. Nije mi cilj da ulazim u autentičnost ili apokrifnost kulturnih sadržaja nulte kategorije koje ovdašnja javnost smatra srpskim, a prema historijskim činjenicama i drugim nepobitnim dokazima isti potiču iz drugih kultura, jer bi nas to odvelo u drugo opasno polje kulturnih previranja, što nije namjera ovog saopćenja, već samo želim incirati posve humanističku tezu da ljudska civilizacija postoji upravo zahvaljujući prožimanjima različitih kultura te da su međusobni uticaji i dijalozi duhovnih naslaga suština našega postojanja i da svaki pokušaj negacije ili nipodaštavanja tuđe kulture više govori o kulturi onoga ko ima potrebu da negira nešto ili nekoga, nego o onome ko se nalazi u poziciji oštećenog.

Ako bismo bili do kraja cinični, mogli bi kazati da se u kulturi Bošnjaka – i to kako u onoj još uvijek živućoj tako i u onoj vjekovima prije – srpska kultura i srpski jezik nazivaju „vlaškom kulturom i vlaškim jezikom“, jer se u percepciji Bošnjaka vjekovima unazad za Srbe koristio naziv Vlah, a za njihov jezik vlaški jezik; isto kao što postoji glagol povlašiti se u značenju prihvatiti srpsku/vlašku kulturu i pridjev vlaški u značenju srpski.

Preporuka bošnjačkoj javnosti da srpski jezik naziva vlaškim, iz razloga što je taj naziv prihvatljiv za bošnjačku kulturu, vjerovatno bi uznemirila sve govornike tog jezika i izazvala buru kod jezikoslovaca. Isto je tako uvrjedljivo, neprimjereno i nedopustivo bilo kome, a naročito onima koji bi se trebali baviti nacionalnom kulturom jednog naroda i imati najprefinjenije manire, nipodaštavati tuđu kulturu, nametati terminologiju kod suštinskih identitetskih stvari ili zahtijevati od pripadnika svog naciona da vrijeđaju jedan cijeli, komšijski narod.

Iz svih navedenih razloga, saopćenje Matice Srpske i njenog predsjednika Stanića djeluje apsurdno i neprihvatljivo, te neodoljivo podsjeća na vrijeme koje niko ko zdravorazumski razmišlja na Balkanu ne priželjkuje. I neka Staniću i Matici Srpskoj ne smeta bosanski jezik kojim govore njihovi susjedi, kao što nama Bošnjacima ne smeta srpski jezik kojim govore naše komšije.

Generalni sekretar

Muftija Muamer ef. Zukorlić

 


Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone

Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

240 KOMENTARI

  1. U svakom slucaju dosta ima intelektualca ovde, al ima neko da zaposli narod, da radi, da ne gladi i tako ? Ladno se bijite u grudi sta ste i ko ste i koj jezik pricate u vase kuce, pevajte, budite sta zelite, al sve je to kratko trajno, mora se ziveti, saradjivati, znaci, ima neki pametnjakovic koji moze da ekonomski doprinese tom regionu i ostatak Srbije umesto ja ovo, ono i tako dalje i tako dalje, bla bla bla, ko pokvarena traka.

  2. Milice, Vuk je poneo svoj maternji jezik iz Bosanskog ejaleta, jer Tršić i Loznica su su tada bili, kao i stotinama godina ranije dio Bosne, a ne Srbije, a sama Loznica bošnjačka kasaba. Ja ne govorim o sadašnjem stanju, već o lingvističkom porijeklu onoga što se sada zove srpskim i hrvatskim jezikom. Amerika je sada pretežno u rukama bijelaca, ali nekada je bila zemlja Indijanaca kojima je oteta zemlja koja je vijekovima ranije pripadala njihovim precima. Uzmeš moj jezik, nazoveš ga preko noći svojim, a meni poslije toga kažeš da ja nemam svoj jezik.

    • Joooj Apokalipsa uozbilji se, znas kliko je turska administrativna podela bitna za srpski jezik-glupo je i komentarisati.
      Ja ti govorim-Vuk je prvih godina na sve nacine pokusavao da ijekavsko narecije bude osnova za Knjizevni jezik, ali je na kraju odustao.
      Sam izgovor, naglasak, akcenat kako vec-nije sa podrucija Loznice nego Prvenstveno Valjevo-Mionica-Gornji Milanovac. Gde i danas stari ljudi po selima koji dana skole nemaju govore savrseno gramaticki ispravno.

  3. Re, Enver: Sta sam ja to slagala? Ovaj tekst jeste od aprila prosle godine sto mozes i sam da vidis! I isto tako je istina da ga sada nikada ne bi napisao! E sad sto si ti jedan od muftofila,pa ne podnosis kritiku to je nesto drugo! Ja nisam ni suljofil,ni muftofil,ni rasimofil vec jedan slobodarski duh sa zdravim rezonovanjem! Ovaj problem treba da rjesavaju bosnjacki lingvisti!

    • @enver:

      Aida ima svako pravo da iskaze svoj stav i misljenje. U njen patriotizam netreba ni najmanje sumnjati – a slijepo slijedenje bilo kog lidera je mnoge narode u crno zavilo. Zato nam je od ogromne koristi da se ucimo da otvoreno o svemu diskutujemo, da uvedemo KULTURU DIJALOGA I DOGOVORA kao integralni dio nazeg kolektiva 😀

      Dakle, ako imas drugacije misljenje rado ga iznesi pa da ih onda isprobamo, stavimo na vagu, vijecamo… 🙂 Samo nam takav nacin zajednistva moze donijeti hajra. 🙂

      @aida:

      Nevidim razloga za strah o prodaji bosjackih interesa za neke privatne. Svak ko se bavi borilackim vijestinama zna koliko je vazna promjena tempa i to iz vise razloga:

      – jedno je da zavaras protivnika, da etabliras ono sto se zove “normalni rezim” i time naviknes oponenta na jednu vrstu pokreta i brzine kretanja pa kad onda naglo promjenis neki od parametara stvaras faktor iznenadenja koji je cesto poguban za protivnika

      – drugo, period nizeg intenziteta koristis za odmaranje, skupljanje snage, pracenje protivnika i mjerkanje njegove snage, pokretljivosti i tehnike te shodno tome pripremanje taktike za razne scenarije…

      Kratko receno – samo amateri voze punim gasom od pocetka do kraja, a predena distanca im nikad nije velika jer izgore.

      Sto se tice konkretnog stanja – ako dolaze neki pozitivni signali iz beograda i treba iste ohrabriti, pokazati volju da se iznade neko rijesenje. Istovremeno spustiti loptu, prikupiti snagu, pustiti korijene… a ako zatreba onda zaurlikati jos jace i zesce 🙂 . NEvidim tu nista sporno. Jedino treba obratiti paznju da taj proces ne tece prebrzo, da se izvuku realni pomaci naprijed prije nekog pravog primirja da opet nebi izvisili kompromitirajuci nase predstavnike u ocima biraca.

      🙂

      • Morgen izvini, a odakle Aidi patriotizam kada vi niti imate niti ste ikada imali Patriu ? Dok cak i danas kada imate sansu da stvorite nacionalnu drzavu to ultimativno odbijae ?

      • KAko nemamo patriju, sta nam je srbija??? 🙂

        A ti fasistkinja nedas da nam srbija bude domovina, ti i takvi kao ti ste najveci neprijatelji srbije, skladnog zivota i dobrih medunacionalnih odnosa. Da nije fasita kao ti da kvarite miran suzivot balkan bi danas bio kao skandinavija. NA zalost u srbiji haraju takvi poput tebe, sprceni i uskogrudi – pa zato vam je tako kako vam je.

        A mi kao pravi patrioti gradimo stabilnu, multikulturalnu, multikonfesionalnu i multietnicku srbiju u kojoj ce za sve biti mijesta. Srbiju sirokog srca, otvorenu za svakoga, srbiju po mijeri covijeka! 😀

      • Haha, pa pitaj njiu dali joj je Srbija Patria, ili nam ti reci da li je tebi ?? 🙂
        Nije, ali zato sto je to vasa volja da vam ne bude i ne moze vam biti jer je mrzite i ne osecate kao svoju. Al pet cak ni zbog toga vi nikakve posledice ne trpite i ti si u ovoj zemlji Srbiji koju mrzis potpuno izjednacen kao ja koja je najvise volim.

      • Zar nebi trebalo biti milice da nam je srbija patrija?

        A ako nije, ako je mrzimo – zasto je to tako? Eh to ti je sva sustina stvari milice. Razmisli zbog cega bi to moglo biti slucaj. Kao pomoc mogu ti nagovijestiti da ti empatija, t j ako je uopste imas, moze biti od velike pomoci za rijesavanje te enigme. 😉

        Hajde, daj mi ti par ideja zasto bi to moglo biti tako da neki bosnjaci ne osjecaju srbiju svojom, mrze srbiju itd. 🙂

      • Ostade milica bez teksta, bez apatije ocigledno nemoze odgovoriti na jedno jednostavno pitanje. 🙂

  4. Najtragikomičnije je to da je bošnjačkom narodu bukvalno otet maternji jezik i nazvan srpskim jezikom. Izvorni srpski jezik se može pročitati u pismima koje upućuju Karađorđe i njegove vojvode, a koja se bez prevodioca danas ne mogu razumjeti. I kao finale ove lingvističke pljačke stoljeća Vuk i Ljudevit Gaj se dogovoriše u Beču da Srbi bosanski jezik nazivaju od tada srpski jezik, a Hrvati hrvatski jezik. Ako nam vratite opljačkano ostaćete bez jezika.

    • Апокалипса – само један изговор најчешће може бити узет за Књижевни језик. Тај изговор који ти сматраш језиком не може бити ваш јер је ЕКАВСКИ.
      Конкретно тај дијалект нашег говора који је узет за књижевни се говори на потезу од Ваљева преко Мионице ка Горњем Милановцу. Што је само срце Србије и нити има везе са Босном и Херцеговином нити личи на то наречје. На страну што стално губите из вида да је и у Босни и Херцеговини то такође наречје аутохтоних Срба. Што је за вас језик то је за нас само једно наречје.

      • hehhehe…..milicica cobancica…………….

        Referenca za tvrdnju o srbijanskom porijeklu dijalekta koji je uzet kao knjizevni standard “srpskog” jezika vam je sigurno film “Ko to tamo peva”.
        Srbska lingvistika se SAS vama ne bi slozila pogotovo ne veliki protivnik balkanskog kasapina slobe prof. Ranko Bugarski koji je dolazio u Sarajevo i kojeg sam imao cast upoznati.

        Elem sta oni kazu:

        “Istočnobosanski i istočnohercegovački dijalekat
        Njime se, pored istočne Bosne i Hercegovine govori i u severozapadnoj Crnoj Gori, u zapadnom delu Sandžaka, i u zapadnoj Srbiji. Takođe, pripadaju mu i svi štokavski izgovori Bosne, kao i svi ijekavski štokavski govori u Hrvatskoj. Ovaj dijalekat je najznačajniji za nastanak srpskog književnog jezika, jer je to dijalekat koji je Vuk Stefanović Karadžić uzeo za osnovu književnog jezika početkom XIX veka.”

        Da podsjetim samo da u vrijeme kada je Jernej Kopitar alijas vuk karadzic ovaj dijalekat proglasio knjizevnim standardom “srBskog” jezika u istocnoj Bosni i Hercegovini zivi 90% Bosnjaka islamske vjere!

        Valjeva preko mionice……….hehhehehe…………….

      • Hugo, u Podrinju nikada vas nije bilo 90% , cak ni u to doba kada su mnogi Muslimani bezali i odlazili iz tek oslobodjene Srbije ka jos uvek Otomanskoj Bosni.Tako se i Alijin deda preko Bijeljine obreo u Samcu iako si cuo kad je sam izjavio da je rodom iz Smedereva i da su se prezivali Zivkovic. I to Bosnjak posebne nacije i jezika – ha ha ha kolko ste smesni, a to vam je otac “nacije” xD

      • Budi malo kreativnija kad lazes cobancice. Rahmetli Alija je rekao da su se prezivali JAHIC, a neke sumadinska mentalna prostitutka od novinara je “pojasnila” pucanstvu da je to isto sto i Zivkovic. Ko biva ime Jahja znaci ziv i eto ti zivkovica…………..koje ste vi funjare od lazova…………..inace prema Gafurovu ima Jahja potice od Johanan ili Jehija sto znaci Milost Bozja! I nemoj leba ti da pomisljas da meni drzis predavanja iz historiji Bosne i Hercegovine

  5. Ко си ти да Србе називаш подругљиво Власима ?! Ти из мртве забите селендре Орља где се осим чувања стоке ништа друго неради и кога је влашки начин живота отхранио.

    • Ne sekiraj se Milice,tekst je od prosle godine,tada je on mogao da pise istinite stvari!Sada ne smije od vucka vise da pisne,a kamoli da napise ovako dobar tekst!

      • Хвала на информацији Аида, ја сам се баш забринула – дали му акредитацију за факс а он тако. Вруће теме се подгревају само кад лова пресахне.

      • И не само лове, него и мисица, белскисица, мало беговског рахатли живота да неко осети после отомана.

      • rahatli baba ti smrduljo, a deda je po cici zimi morao da voda opanci kroz dvoriste…..hehheheh…………..

      • Текст је из времена када је причао да ће Србија горети, зато је и за знак одабрао хепо коцку xD ха ха ха

      • e da cobancice……a kad cete opet ove administrativno-granicne prelaze prema kosmetu i metohiji da sazezete…………hehehhee…………

      • Брже него што и ти мислиш Хугомире, ал овог пута заувек.

      • Kad krenes cobancice, uz hepo kockice ponesi i preze.rvative. Na kosmetu i metohiji svaki mos prodat za 20 evrica. Racunajuc i dodatnu uslugu naravno…hehhehehhe…………..

      • re,Aida; Tebi bi bolje bilo da stavis prst na celo i malo razmislis sto ces napisati prije nego to uradis !!!!!!! Iznositi lazi i neistine brzo izadje na vidjelo stoga prst na celo !!!!!

    • Odakle si ti p….no krijes se iza imena milica a u svom pisanju se odajes ko si.Stalno si na ovom portalu kao visibaba i svoji prljvim cetnickim komentarima pokusavas da sve sto je bosnjacko omalovazis i ponizis ,ali u tome ne uspevas kao ni vasa truhla politika koliko ste srbi ili vlasi vidi se jos u samom govoru zadzi malo po srpskim selima jos 90 posto stanovnistva nemoze izgovoriti slovo H to dokazuje kako ste do skora govorili .ne pokusavaj da vise nameces tvoju gudacku istoriju idi gudi muci iguslaj na nekom vasem portalu pe….no cetnicka.

    • Milice Kosović-Bošnjaci su Balkanska gospoda shvati to već jednom. Deftere Osmanske u šake pa vidi kako su vas Vlahe osmani vodali iz sela u selo na ispašu.

      • Бошњаци не постоје, а Муслимана наравно да има господтвених, ал такви не коментаришу овде.

    • Ako neces da te za hatar ili malo para lazemo…Srbe,cigane uvek,uvek su u Pazaru zvali VLASI!!! I danas vas zovemo,cetnici ili vlasi…to iskreno kad nam ne treba od vas posao ili nesto drugo kao Rasimu i ovoj njegovoj mudroj omladini koja gleda nesto da usicari.

  6. Bosnjaci su jedini narod na svijetu koji ne zele imati svoj,bosnjacki jezik vec bosanski.Osporavaju pravo Hrvata i Srba u BIH da govore hrvatskim odnosno srpskim,naturajuci im tzv.bosanski.

    • PITANJE ZA SVE VAS KOJI TOLIKO MRZITE BOSNJAKE ,KAKO VAS NIJE SRAMOTA DA TVRDITE DA STE SRBI POSLE 500 GODINA POD TURCIMA ,DALI STE SIGURNI KO STE -LICE BEZ NALICJA- TOLIKO OVAJ PUT A VI SE RASPITAJTE IMATE -SANU -ONI ZNAJU ISTINU

  7. Mnogo bi bolje bilo da je muftija odrednice BOSANSKI / BOŠNJAČKI komparirao sa SRPSKI / SRBIJANSKI. To bi bila dobra poruka Srpskoj akademij nauka i umetnosti (SANU) da se pozabavi pitanjem imena srpskoga jezika. U tom slučaju bi adekvatan naziv bio SRBIJANSKI jer bi označavao ime jezika koji se govori u zemlji Srbiji. No, nešto slično im ne pada na pamet, jer njihove namjere i planovi dosežu daleko izvan granice zemlje Srbije.
    Poručio bih komentatorima koji negiraju postojanje bosanskog jezika da pokušaju da pronađu tekstove iz 17. vijeka sa prostora današnje Srbije, Hrvatske i Bosne. Tekstove sa prostora Srbije i Hrvatske neće ni razumijeti, dok će tekst sa prostora Bosne biti potpuno blizak i jasan. To dovoljno govori o tome koji je jezik bio osnova za stvaranje njihovih jezika, čije postojanje, kao civilizirani ljudi, ne negiramo.

  8. Tacno je da u turskom jeziku ima mnogo arapskih rjeci samim tim i bosnjaci koriste sve te rjeci arapskog porjekla a vezane su za Islam i sve te turske rjeci isto koristimo i vjeruj da kad dva bosnjaka koji su stariji komuniciraju da ne postoji srbina da bi ih u potpunosti razumio e sad drugo je to sto mladje generacije bosnjaka kroz srpske skole nisu smjeli upotrebljavati takav jezik nasih predaka vec koristiti srpski jezik pa smo vremenom prihvatili srpski jezik u potpunosti a izbacili iz upotrjebe staru bosancicu!

  9. Predsjednik Skupštine Kosova Jakup Krasniqi: Srbija treba biti proglašena krivom za genocid na Kosovu, u BiH i Hrvatskoj!

    “Žao nam je što su taj režim i ti ljudi koji su sproveli genocid ostali nekažnjeni. Njihovo zasluženo kažnjavanje bilo bi to da se država Srbija proglasi krivcem za genocide koje je sprovela na Kosovu, u Bosni i u Hrvatskoj”, kazao je Krasniqi.

    ****://sandzakpress.net/jakup-krasniqi-srbija-treba-biti-proglasena-krivom-za-genocid-na-kosovu-u-bih-i-hrvatsko

  10. Za ime i prezime!hvala ti na ulozenom trudu i korektnom odgovoru ja sam znao za podatak od 7000 turskih rjeci ali to je nebitno reci mi jos koliko ima srpski jezik sve ukupno rjeci?unaprjed zahvalan Sehzade mustafa

    • iskreno, za srpski ne znam, za turski znam da imaju nekih 25000.
      vec smo imali tu temu, nisu sve turske reci turskog porekla. druga stvar, da su kod nas svi 5. 7. ili 8000 reci u upotrebi, mi bi se s njima sporazumeli bez problema. al’ to nije slucaj.
      trece, puno tih reci su vezane za islam, tako da i te reci najvecim delom ispadaju iz srpskog recnika.
      definitivno je nekad bilo mnogo vise turskih reci nego danas.
      al’ sve to nije dokaz da smo mi ili vi turci.
      sta tek da kazu narodi juzne amerike, koji su u potpunosti preuzeli spanski jezik…..

      • Kad anadolijski Turcin sumadinki nakon RAKIJE ponudi da KREVET, JORGAN i JASTUK, mislim da ona odlicno razumije o cemu se radi!

      • Ona razume sledeće: nudi mi da legnem i pokrijem se do glave. Baš je pažljiv, a ja očekivala nešto više.

      • Slobodno proveri, garantovano ti je nezaboravno iskustvo, kakvo ti pobrljaveni rakijoman i cvarkojedi mlakonja nikada ne moze priustiti!

      • Da li si ti Hugo imao takvih nezaboravnih iskustava sa anadolskim Turcima kad ih tako promovišeš i nudiš?
        Kad malo bolje razmislim ovom mojom ženskom pameću, ipak ću se zadovoljiti, kako ti kažeš rakijomanom i mlakonjom, nego da čekam nekog Turčina čak iz Anadolije. Lepo narod kaže: bolje vrabac u ruci, nego golub na grani.

  11. pozdrav svim dobrim ljudima bez obzira na vjeru. E ovako, svako ima pravo na svoj jezik, kulturu itd. Ali svako treba da otvori oci i usi i da prestane sa ignorisanjem cinjenica nego da prihvati neumoljive cinjenice, kao to da je jezik kome se tkz bosnjaci sluze je srpski jezik a sve druge razlike su dijalekti a nikakvi drugaciji jezici. Moguca varijanta je da vi govorite srpskim jezikom bosnjackog dijalekta (ijekavica), ali mozemo dati naziv bosnjacki dijalekat, kao neka autonomija u vezi jezika. Sve drugo su gluposti, sve drugo je izmisljotinja i sve drugo ce vama bosnjacima da skodi u buducnosti, jer vam djeca zive i uce u zabludi ali kada otvore oci dozivjece razocarenje, veliko, iako to nikada nikome nece priznati. Ja to pricam iz svog iskustva, jer sam JA musliman koji sam presao u pravoslavlje posto sam OTVORIO oci i procitao OBJEKTIVE cinjenice o svom porijeklu i historiju. Ovo je ovdje sve isti narod.

    • Sve bi to bilo dobro sto pises Petre,ali samo da si ti malo pismena i obrazovana osoba i da imas bar osnovno elementarno znanje o bilo cemu.To o jeziku sto pises vidi se da pojma nemas,a i to sto si presao na paravoslavlje,takodje je dokaz da nista u zivotu nisi naucio.No to je tvoja privatna stvar sta ces ti biti,a posto si takav “znalac”, onda bolje sto si napustio Bosnjacki korpus,a i vjeru Islam,jer Bosnjastvo,a posebno VJERA ISLAM imaju svoje uzvisene vrijednosti,koje bi ti,takav kakav jesi samo devalvirao.Jedino je steta sto se nisi rodio u vrijeme copavog Vuka Karadzica,ti bi mu sigurno bio desna ruka u valjanju gluposti.

    • KAD SMO ISTI ZASTO JOS MNOGI U SRBIJI NEMOGU IZGOVORITI SLOVO H TO JE DOKAZ KAKO STE GOVORILI DO VUKOVE AZBUKE A ODAKLE JE POZAJMIO GLASOVE I SLOVA I TO JE POZNATO NEMOJ NEGIRATI BOSNU I BOSANSKI UDZI MALO DUBLJE U ISTORIJU KOJU SU PISALI EVROPLANI -MANI SE SANU-PROCETNICKIH KOMENTARA DOKLE TE GUSLARSKE ISTORIJE.

    • Pa dobro Peter, hajde neka bude jezik kojim svi mi govorimo bosanski, a srbi nek imaju srpski dijalekat bosanskog jezika, hrvati-hrvatski dijalekat bosanskog jezika itd, a vidis i Morgen je pronasao orginal verziju stare poezije koju je Njegos ukrao i izmenio, pa bih zamolio morgana da ti jos jednom kaze poznati stih, da ga i ti naucis

    • oko 5000. izvini sto ti ja odgovaram. bugari su bili duze pod turcima a imaju mnogo manje turskih reci, jer nisu bili lenji kao srbi i delimicno vratli stare reci.

      • Vise od 8000 Miljunjko, po nekim autorima i citavih 20000.
        Daklem SIJASET (turska rijec)!
        A sto se srBske lenjosti koja se na sumadinskom jeziku klice javasluk, u pravu su.
        Za svaku tursku rijec koju danas sumadinci koriste postoji odgovarajuca prepotopsko-arhisrBska!
        Recimo arhisrBska rijec za boju je srbomaz, ja jorgan nadsrbnik, za carapu usrbnik, za rakiju brljosrb a za jastuk poglavnik!

      • pa gde si ti hugicu sve vreme?! tvoj doprinos se cekao na ovu temu 😉
        nije pitanje koliko su nekada bile prisutno turske reci u srpskom jeziku, nego sada.
        koliko od turaka znam, u turskom jeziku postoje ukupno 25000 reci. ako ti kazes da su od toga 8000 reci prisutne u srpskom jeziku, znacilo bi, da bi se mogli bez problema sporazumeti s njima….

      • JELEK ANTERIJA i OPANCI, po tome se znaju srbijanci!
        Ups!
        Sumadinski Turci!
        Dok piju RAKIJU iz KAZAN i CETNIKUJU u AVLIJU!
        🙂 🙂 🙂

  12. ZA JAKOVA.
    Car Dušan je napao Bosnu(1350-napada Hum).Srbija je prije Turaka više puta napadala Dubrovnik,osvajala Duklju(CRNU GORU),ratovala je sa Vizantijom,Bugarima,Ugarima(Mačva) ma kao što rekoh svako sa svakim je ratovao prije Turaka,tako da ne drži da su eto Turci donijeli ne slogu Balkanu.

  13. BESJEDA BOŠNJACIMA[*]
    Autor: Akademik dr. Ferid Muhić
    Objavljeno: 27. December 2011. 12:12:37

    O identitetu Bošnjaka, samo sa Bošnjacima

    Treba odmah reći da Bošnjak koji sebe i svoju naciju dovoljno poštuje, jednako kao i bilo koji Englez, Nijemac, Italijan, Turčin, ili čovjek bilo koje druge nacionalne pripadnosti, jednostavno nikada neće dozvoliti pripadnicima drugih nacija da uopšte dovedu u pitanje postojanje njegove nacije i njegov sopstveni nacionalni identitet, niti da ga pretvore u predmet bilo kakve debate, a svaki pokušaj da se o tome razgovara odbiće sa gnušanjem kao krajnju nepristojnost! Ovaj razgovor o identitetu Bošnjaka, jeste neka vrsta porodičnog razgovora, diskusija među nama Bošnjacima, i samo tako ga treba razumjeti. Mi nikome ništa ne dokazujemo o sebi, jer niko nema legitimitet da nas Bošnjake o nama pita. Neka se zna još i ovo: Nikome ko nije Bošnjak, nisam dužan račun polagati o tome ko sam, niti sam voljan pristati na njegovu drskost da mi drži pridike o nacionalnom identitetu Bošnjaka!

    http://www.bosnjaci.net/prilog.php?pid=44571

  14. BESJEDA BOŠNJACIMA[*]
    Autor: Akademik dr. Ferid Muhić
    Objavljeno: 27. December 2011. 12:12:37

    Bošnjaci! Ja, koji sam isto što i vi, govoriću vama, koji ste isto što i ja, samo ono što znam da je istina, i ništa vam neću slagati. Ljudi se boje reći istinu, a ne boje se slagati! Velika je njihova hrabrost prema Allahu džellešanuhu, i veliki je njihov strah od ljudi! Koliko takvi griješe! Ako ljude i prevare, Njega ne mogu prevariti, jer Allah sve zna, i zato zna da su slagali, a oni ipak lažu! Pa zar oni zaista ne znaju koga se treba plašiti, od čije kazne treba strijepiti, čije su zapovijesti dužni poštivati!?

    A lagali su nas Bošnjake mnogo. I lagali su nas mnogi! I oni za koje smo znali da nas lažu i da nam ne misle dobro, i oni za koje nismo znali da nas lažu i da nam ne misle dobro! Lagali su nas i oni koji nisu bili Bošnjaci, lagali su nas i Bošnjaci, lagali su i o drugima i o sebi, a najviše su lagali o nama, Bošnjacima! Lagali su da nas Bošnjaka nema, i da nas nikada nije ni bilo; lagali su da smo bili narod gluhih i nijemih i da smo tek od njih naučili govoriti, i da zato, jezik kojim govorimo ne može biti naš bosanski, nego samo njihov, srpski ili hrvatski, već prema tome kako je kojim Bošnjacima zapala ta sreća da ih, onako nemušte, jedni ili drugi govoru nauče; lagali su nas da mi Bošnjaci nikada nismo imali svoju državu Bosnu; lagali su nas da smo vjeru pradjedovsku izdali, i tuđu vjeru primili, samo da glavu spasimo!

    I zamalo, te bi nas sa tim lažima nama samima otuđili i sa našom bošnjačkom dušom nas zavadili, ali Allah dade i nađoše se ljudi Bošnjaci, umni i hrabri, mudri i čisti, koji uz Njegovu pomoć, učiniše te nam zrak istine osvijetli dušu, pa sve što smo zaboravili o sebi, ono sve što jesmo, iziđe iz mraka zaborava, ukaza se pred našim očima i ugnijezdi se u našim srcima.

    http://www.bosnjaci.net/prilog.php?pid=44571

  15. DRAGI KOMŠIJE SRBI NIJESTE VI NAS PITALI KOJIM JEZIKOM ĆETE SE VI IZRAŽAVATI I GOVORITI
    NE PITAMO NI MI VAS
    MI uvažavamo vaš Srpski jezik uvažavajte i vi naš BOSANSKI
    Mnogo nam i vam je lakše tako.
    Šiftari postaše Albanci koji govore Albanski jezik.
    Pa neka i mi Bošnjaci budemo Bošnjaci i da govorimo BOSANSKIM JEZIKOM
    TO VAMA VEROVATNO NE SMETA
    Pa i ako vam smeta moraćete živjeti sa tijem.
    Selam.

  16. Selam za svija.
    Najveći problem Srba jeste nepoštovanje drugih komšija .
    Oni nisu poštovali i cijenili Albance pa šta se dogodilo Šiptari postaše Albanci a KOSOVO
    posebna Albanska država.Da su na vrijeme razmišljali izašli bi iz svega kao junaci.
    Sad im smeta BOSANSKI JEZIK smeta im SANDZAK smetaju im TURCI , ALBANCI , BOSANCI, CRNOGORCI, HRVATI, MADJARI itd.
    Ko je sagradio tzv.Stari RAS ko je živeo u pećinama na Pazarištu ?
    Sigurno ne Srbi mladi su oni za to.
    Koga su i oni i Turci zatekli na tim prostorima Sandzaka i Bosne.
    Mi Bošnjaci smo miroljubiv i naivan narod ne želimo zlo nikome zato ulazimo u diskusiju o našem porijeklu o našem BOSANSKOM jeziku o nazivu naše države BOSNE i HEZEGOVINE o našem SANDZAKU
    Zašto za Srbe nijesu ti nazivi prihvatljivi?
    NERAZUMIJEM

    • @Sandzo TT!-Htio bih samo dodati da -ova prepucavanja sa -srbima -glede -jezika i historije nisu nikakva novina i ona su postojala i prije-Bosanskog rata -do ‘95 -u jednoj ili drugoj formi -i sudeci po-srpskom izlivu -samopostovanja i-samozaljubljenosti -ovakvo stanje -intelektualnog duha i kulture kod srba -nece niti se moze promijeniti u neko -razumno- vrijeme!Naravno da iza ovoga stoji -ocito -jedinstven-politicki- cilj kod -srba -da nase pravo na -razlicitost -svim silama zloupotrebljavaju da ruse nasu Autohtonost a time i -Pravo na -Drzavu u Bosni i-Autonomiju-Sandzaka! Srpski je -Akrep dobio po nosu -Dobrano u -Hrvatskoj -Gubitkom -Kninske i Slavonske -krajine-u Bosni je izgubio sve -srbe sto sada zive pod Federacijom a na -Kosovu je i Definitivno -PORAZEN tj -SLOMLJEN! Sta -srbinu-TANKU NADU DAJE je-domaci -izrod! Protiv njega se moramo okrenuti punom parom -a -srbina prepustiti -slanini koju on smatra za – delikatessen!Smatram -uistinu -da je -HARAM MUSLIMANU PREPUCAVATI SE SA-srbinom -glede-HISTORIJE,JEZIKA I VJERE!!!!

      • SANU i DRZAVNI VRH SRBIJE (izabrani od srpskog naroda) se nisu izvinili za GENOCID (DRZAVNI TERORIZAM) koji su sproveli nad Bosnjacima, Albancima i Hrvatima pa bi mozda bilo najbolje da nam mozda ti kazes koji to srbi nisu cetnici.

      • Predsjednik Skupštine Kosova Jakup Krasniqi: Srbija treba biti proglašena krivom za genocid na Kosovu, u BiH i Hrvatskoj!

        “Žao nam je što su taj režim i ti ljudi koji su sproveli genocid ostali nekažnjeni. Njihovo zasluženo kažnjavanje bilo bi to da se država Srbija proglasi krivcem za genocide koje je sprovela na Kosovu, u Bosni i u Hrvatskoj”, kazao je Krasniqi.

        ****://sandzakpress.net/jakup-krasniqi-srbija-treba-biti-proglasena-krivom-za-genocid-na-kosovu-u-bih-i-hrvatsko

      • Bitno je da su i -jedni i drugi -srbi! Zive na -Slanini-a to i nije-NEKI -zivot!!!
        Treba ih -UCITI TOLERANCIJI -A TO SE -OCITO -NE POSTIZE -BIBEROM I -LJUTOM -PAPRIKOM….-Hugo…. -CUVARU -KAPIJE !!!

      • U KRCATOJ SALI ANUBIH PROMOVISAN BOSANSKO-TURSKI RJEČNIK: Bosanski jezik 200 godina stariji od srpskog!

        (DEPO PORTAL, BL!N MAGAZIN/M. Duhaček)Srijeda | 14.03.2012.

        Nakon Tuzle, ekskluzivno izdanje prijepisa najstarijeg južnoslavenskog rječnika štokavskog narječja u Evropi – Bosansko-turski rječnik Muhameda Hevaija Uskufija – u izdanju Općine Tuzla i Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke danas je promoviran i u Akademiji nauka i umjetnosti BiH u Sarajevu.

        http://www.depo.ba/media/pictures/2012/03/14/62b35427338e61e96e1bdf970240fe3c.jpg

        Promociji Bosansko-turskog rječnika iz 1631. godine, koji je stariji od Srpskog rječnika Vuka Karadžića čak 187 godina, u amfiteatru ANUBiH prisustvovale brojne ličnosti iz kulturnog i političkog života BiH, a među njima i visoki predstavnik u BiH Valentin Inzko, akademik Ejup Ganić, prof. dr. Hanka Vajzović i drugi. O ovom ekskluzivnom izdanju prijepisa Rječnika Muhameda Hevaija Uskufija govorili su: federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić, načelnik Općine Tuzla Jasmin Imamović, recenzent prof.dr. Josip Baotić, akademik Esad Duraković i prof. dr. Adnan Kadrić.

        Inicijator izdavanja ovog djela, načelnik Općine Tuzla, za DEPO PORTAL je rekao da često zaboravimo da je kulturno-historijsko naslijeđe najvažniji faktor razvoja društva, a tu činjenicu trebamo potencirati, kao što to rade i svi drugi narodi.

        Budući da se o bosanskom jeziku i danas vode rasprave – postoji li uopće ili je on samo mješavina hrvatskog i srpskog – promotori su složni u ocjeni da je Rječnik Tuzlaka Muhameda Hevaija Uskufija, nastao u vrijeme osmanske vladavine, najbolje svjedočanstvo historije i postojanja bosanskog jezika.

        http://www.depo.ba/media/pictures/2012/03/14/f23afe8e6712d22f45eb795d9629668b.jpg

        Načelnik Tuzle Jasmin Imamović na to kaže: “Dobro je da niko ne osporava hrvatski jezik, dobro je da niko ne osporava srpski jezik, ali nije dobro što neki osporavaju bosanski. Postavlja se pitanja do koga je? Naravno, ima zlonamjernih koji još uvijek osporavaju i državu BiH i bosanski jezik, ali ima ljudi koji nisu zlnamjerni, ali nemaju dovoljno informacija. Razlog je taj što mi, Bosanci i Hercegovci, to nismo dovoljno pokazali. Znači, nismo pokazali kao kolektiv da smo dovoljno kulturni da potenciramo nešto što bi svako normalan potencirao.”

        Ministar Mašić, “svjestan činjenice da su jezici mostovi među narodima, a rječnici mostovi među jezicima”, rekao je ovom prilikom da je ovaj rječnik pokazatelj da bosanski jezik nije nastao ni u okrilju srpskog ni u okrilju hrvatskog jezika, a niti je njihova izvedenica.

        On je dodao kako činjenica da se radi o bosansko-turskom rječniku koji je ne samo prvi bosanski rječnik ikada napisan, nego uopće prvi rječnik na štokavskom narječju napisan na prostorima Evrope, govori samo po sebi o veličini ovog djela.

        Za akademika Enesa Durakovića posebno je važna kulturno-historijska činjenica koja određuje ovaj rječnik – a to je da je pisan u stihovima, što je u današnjem vremenu neuobičajeno. Potcrtao je i da kultura u vremenu kada je nastalo ovo djelo nije razlučivala umjetničko od didaktičkog, zbog čega je autor kroz svoj rječnik ujedno uspio iskazati i duh tog vremena.

        “Današnja prvotna upotrebna vrijednosti rječnika nije više aktuelna. Rječnik je zatočen u povijest kulture – on je danas filološka činjenica i artefakt. Ovo djelo se aktuelizira u našem vremenu na poseban način, jer su posljednjih decenija naglašena ideološka nastojanja da se ospori bosanski jezik”, istaknuo je Duraković.

        Rječnik od 330 stihova i s preko 7.000 riječi, a koji su uredili prof. dr. Ahmet Kasumović sa Univerziteta u Tuzli i prof. dr. Sven Monnesland sa Univerziteta u Oslu, prema akademiku Durakoviću pravi je filološki antikvitet, dok prof. dr. Baotić ističe da je svaki pojam u Rječniku autohton i autentičan.

        “Nije sporno da je bosanski jezik bio jedan od službenih jezika Osmanskog doba, da je to i jezik Austro-Ugarske. Pa na svjedodžbi Ive Andrića iz Prve sarajevske gimnazije piše bosanski jezik, a onda je to prekriženo i iznad napisano u rukopisu: Srpsko-hrvatski jezik. Dakle, tek dekretom Kraljevine SHS je ukinuto ime bosanskog jezika”, rekao je Imamović, dodajući da Rječnik Muhameda Hevaija Uskufija nije naslijeđe nijedne sada aktuelne nacije, nego svih Bosanaca i Hercegovaca, dakle – i Bošnjaka i Srba i Hrvata.

        Bosanski da vam besedim…

        Muhamed Hevai Uskufi Bosnevi rođen je 1601. u selu Dobrnja kod Tuzle, koju on naziva Dolno-Solan, a umro je 1651. god.

        Jedan je od prvih bh. pjesnika koji su pisali na orijentalnim jezicima. Pisao je o progonima, pohlepi, podmitljivosti, a njegov stil pisanja podsjeća na jezik stečaka.

        Ovaj Tuzlak je tokom cijelog života i rada isticao da je Bošnjak a jezik kojim govori bosanski. Tako počinje i jednu pjesmu “Bosanski da vam besidim, bratani, da slušaju dobrotelji, prijatelji znani…”

    • Ajd bre u bolnicu, al ne na VMA, tamo ni meni nemogu da pomognu a kamoli tebi 🙂 … actually ja be tebe na goli otok jer takvi kao sto ste vi i ostali sto nemate pojma za vreme TITA cukali bi kamen na goli otok …takvi kao sto ste vi ste srusili JUGOSLAVIJU, oduzeli mladost ljudima, ajd gonite se u neku rupu i tamo se bij u grudi ja sam ovo ja sam ono i tako dalje i tako dalje.

  17. Ja budale od ovog Jakova.Švicarski jezik postoji hajvanu,sličan je Njemačkom ali opet je jezik za sebe.Meni ne smeta da ti Jakove pričaš i magarećim tvoja stvar ali zašto tebi smeta da ja svoj jezik zovem bosanski to mi je jasno.Kažeš Turci nam donijeli podjele-pa mi smo na Balkanu ratovali i prije Turaka i to svako sa svakim..Vi Srbi negirate sve i svakoga.Za vas su Slov. Alpski Srbi,Hrvati pokatoličeni Srbi,Bošnjaci poturčeni Srbi,Crnogorci primorski Srbi a Makedonci Srbi sa pogolema govorna mana.Prije će biti da sa vama nije nešto u redu nego sa svima nama.Moj Jakove na takav se način ne traži pomirenje i dobrosudsjedski odnosi.

    • svajcarski ne postoji. postoji “schwitzer-deutsch” znaci nemacki !!!DIJALEKT!!! je u pitanju. navedi molim te jedan rat ili bitku (srbi protiv bosnjaka) pre dolaska turaka.

      • Jednako tako ne postoji “srpski” jezik jer je u pitanji ekavizirana istocnobosanska varijanta BOSANSKOG jezika.
        Sto se ratova izmedju srba i Bosnjaka u srednjem vijeku tice bilo ih je koliko hoces.
        1326. godine Stjepan II Kotromanic prosiruje svoju vlast na Hum koji je od vremena Nemanjinog brata Miroslava bio pod srpskom okupacijom. Taj gubitak Nemanjici nikako nisu mogli da prezale pa 1350. godine Dusan preduzima vojni pohod na Bosnu i dopire sve do Bobovca.
        Dobio je po brnjici i vratio se u sumadiju, isto kao sto bi krvoloci cetnickog fasiste ratka mladica prosli da ih 1995. nije spasavao NATO pakt.

  18. Braco, nezamerajte srbima sto su takvi kakvi su. Kako ce oni da znaju istoriju, kad je nigdje nisu mogli nauciti jer su je sami pisali onako kako bi najvise zeljeli da izgleda. Oni su najvece poraze slavili kao pobjede, pa gdje to ima. Svaki su rat izgubili, nije to lako podnijeti. Od malih nogu ih uce da mrze sve sto nije srpsko, a zamislite kad odrastate u mrznji…Najveci kompleks imaju jer su Turci vladali nad njima 500 godina, to nikako nemogu progutati i nikada nece moci ali sta je tu je. Vi srbi vise nemate pravo da nama diktirate nasu istoriju, imamo mi inteligentnije ljudi od vasih “intelektualaca” i hvala Allahu na tome…

    • istoriju pisu samo pobednici! posto pobednici nikad bili nismo, nije nam ni bilo moguce pisati svoju istoriju kakva je zaista bila. srbi nikad nigde nisu imali toliko jak lobi da bi to uspeli sto ti tvrdis.

      • Naravno da ste napisali srpsku istoriju, nisu vam je amerikanci i njemci pisali. Ali eto, nakon ~50 godina je djelimicno ispravljena kod Bosnjaka, Hrvata…Vi srpsku i dalje pisite kako vama odgovara, u to vam se nemijesamo ali vise nikada necete nasu pisati, u to budite sigurni.

      • neki delovi srpske istorije je zapad morao da prihvati, i to taj deo, koji nikako nisu uspeli falsifikovati. kao primer navodim ti cinjenicu, da je taj deo srbije, koji se za neke zove sandzak, bio deo srpske drzave raske.

      • Zna se da je Sandzak nastao dolaskom Turaka, i sta je sada tu sporno. Iznosis stavove koji uopste nemaju veze sa pocetkom diskusije, ali nije ni vazno. Vazno je da nikada vise nemozete unistiti bosnjacku kulturu i pisati nama nasu istoriju. Vi se nemozete pomiriti sa nekim cinjenicama koji cijo svijet zna osim vas. Ali samo zivite u zabludi, nama ne smeta…

      • hrvati bosnu gledaju kao svoju, eto ti sad ispravljene bosansko hrvatske istorije. koje to cinjenice citav svet zna, sto srbi ne znaju?

  19. Volio bih da mi neko objasni sta je sa ovim srbima kakva je ovo rasa sve je njihovo sve oni znaju sve oni mogu volio bih da znam o kakvoj se bolesti radi cas su nebeski narod nekad su do tokija ovo je slucaj za ispitivanje osmanlije ih utjeraju u zemlju sest vjekova ih zauzdali oni slave pobjedu svaki grad u bosni koji su okupirali on mora biti srpski boga nazivaju srbinom neuzubillahi jos samo nisam cuo da je vazduh srpski!

    • mani molim te opet sa tim preterivanjima. o kakvim bolestima ti pricas?! tako i tebe mogu pitati da li je bolest sto ti slavis osmansko okupiranje balkana, imajuci u vidu, da i vama turci vekovima nisu omogucili da zivite vase bosnjastvo. ili da neces mozda da me ubedis u to da su turci dosli, videli da su bosnjaci identicni njima, i da su vas pustili na miru?

      • Rijetko se kad slozim sa vasim komentarima,ali sad moram reci da se slazem sa tobom.Turci ni nama kao ni vama nijesu dozvolili autonomiju niti Bosne niti Sandzaka sjetite se samo zmaja od Bosne Huseina kapetana Gradascevica,koga su odveli za Istambul i tamo ga pogubili.Jednostavno ni nama nijesu dozvolili da se osamostalimo i zato im zamjeram,iako su vama Srbima dali na Berlinskom kongresu,ali nama Bosnjacima nijesu to dozvolili,i zato mi nikad vise necemo dozvoliti nikome da upravlja u nase ime niti da nam bira predstavnike.

      • priznajem da se nalazite sa vasim zahtevima ( jezik, nacijonalnost, veroispovest itd) u nezavidnoj situaciji. vi ste sada to sto su srbi bili pod turcima.

      • Ama ne razumes -Bezimeni! Nismo mi pod -srbima -covece ! Oni su pod -Srbima! Mi ih nastojimo -osloboditi -Nezavisne situacije -kako -umetnicki -zboris!!!

      • Džaba vama Srbima sto puta da se ponovi da mi volimo Turke zato što su nam donijeli svjetlo ISLAM, ALAH ih nagradio zbog toga.

      • morali su izginuti na stotine hiljada bosnjaka da bi bili zahvalni sto su vam veru ostavili? ne sporim vasu veru, postujem je ali bih pitao nekog tvog predka da li isto tako misli kao i ti.

      • Bolje bi ti bilo da se pozabavis svojim precima i uz pomoc kristalne kugle ih priupitas da li su zadovoljni sto je njihovom potomstvu nametnuta vizantijska pavlijanska jeres!

    • Sa -ovim srbima -velis! ? srbi su ojadjen narod -svjestan svog -KATASTROFALNOG STANJA! Za ono sto su nam uradili -TREBA IM SAMO -RIKNUTI U -R E B R A! ! Srpskom -k o c o p e r a nj u- je -KRAJ!
      BOSNJACKI JE NAROD PROKUZIO srbina-i to mu je -ZADNJA OPOMENA!!!
      ZADNJA -OPOMENA!!!

  20. Gde to ima na svetu da ljudi zovu jezik po nekoj državi, a ne narodu… tzv. bosanski je izgleda neki jedinstven slučaj. Kao što ne postoji belgisjki, švajcarski, a nije postojao ni jugoslovenski… ne postoji ni “bosanski”… eventualno može bošnjački… bošnjački, jezik bošnjačkog naroda… kao što postoje i baskijski, katalonski, flamanski, valonski idrugi, a ne postoje države tih naroda… bar za sada 🙂

    • Kome ti “jakov” prodajes muda za bubrege, nama nemozes! Kakav Svajcarski i Belgijski? Pusti ta glupa poredjenja stoko vlaska nepismena. Imas kao prvo Arapski koji govore svi Arapi, imas Turski koji govore Svi Turci. Imas Bosanski koji govore Svi Bosnjaci, Albanski koji govore Svi Albanci, Njemacki, Francuski, Holandski, Svedski, Bugarski, itd

  21. Hahahah… “Bošnjaci nisu Sloveni već Iliri…” hahahaha

    Jesu, jesu… Pljujete u vis, ljudi… pljujete na svoje korene… pa u boju na Kosovu bosanska vojska pod vođstvom Vlatka Vukovića se BORILA PROTIV TURAKA pod barjakom Kotromanića sa ljiljanima (ljiljan iliti krin je simbol Svetog Trojstva, simbol Hrišćanstva, nalazi se u svim crkvama kako pravoslavnim tako i katoličkim i malo je degutantno da danas Bošnjaci (muslimani) svojataju taj simbol kao svoj…)

    Priznaćete da je APSURDNO da vi sada veličate ovde nekoga protiv koga su se vaši preci borili…

    • Jakove u pravu si kad kazes da su se i Bosnjaci na Kosovu borili protiv Turaka,zajedno sa svim Juznoslovenskim narodima.Valjda bi to trebalo tako i da bude kad opasnost vrijeba sa strane.To sto Bosnjaci ja bih prije rekao prihvataju a ne svojataju te ljiljane ili simbole kako ih ti nazivas,jer su se oni pod tim znamenjem i borili na Kosovu polju zajedno sa svim ostalim narodima protiv Turaka je dokaz njihove velicine jer oni ne negiraju simbole pod kojim su se borili pa makar ti ljiljani asocirali na pravoslavne simbole.A malo bolje razmislite zbog cega narod nosi na fudbalskim utakmicama zastave drugih drzava pa makar to bile i bratske Turske,sigurno se to ne bi desavalo da ih se ne provocira poklicima osudjenih ili osumnjicenih ratnih zlocinaca i sramnih parola kojih treba da se stidi svaki normalni covjek i pripadnik Srpske nacije,velicanje genocida i asociranje na taj sramni cin koji je osudio cijeli civilizovani svijet.Slazem se da ne treba da se velica neko protiv koga su se borili i nasi preci i koji su se borili za autonomiju Bosne unutar Turskog carstva.Pozz

    • Stvarno Jakove ili su glup ili lud.To što mi volimo i cijenimo ljiljane govori o tome kako smo mi otvoren narod koji na mrzi ni jednu vjeru i koji se sjeća svojih kraljeva koji su bili bogumili.To da je vama Srbima to ne shvatljivo razumijem jer ste zadojeni mržnjom prema ISLAMU.

    • i dijete se bori protiv roditelja, nece da slusa baba, i ako mu babo samo dobro misli i tezi da ga nauci. tako i neznali covjek prvo odbija istinu, al ako mu se milost ukaze od Gospodara Svjetova, on shvati i privhati istinu. vi koji imate oci a ne vidite, imate usi a ne cujete, vi koji srca imate a ipak da shvatite ne mozete, vi ste opisani i poznati nama muslimanima. uzivajte jos malo, pa onda ce te se uvjerit, ali ce tada dzaba biti i ljiljani i ikonice itd tamo ces biti u drustvu tvojem s onima koji su zapecacanih srca kao ti. amin jarabi

  22. VLAŠKA POSLA

    “Neka Staniću i Matici Srpskoj ne smeta bosanski jezik kojim govore njihovi susjedi, kao što nama Bošnjacima ne smeta srpski jezik kojim govore naše komšije”

    Svaku agresuju na Bosanski jezik od strane onih (VLAHA) koji drugog posla i nemaju osim da negiraju tudje, mi Bosnjaci cemo nazivati kao i uvjek ‘VLASKA POSLA’!

    Aferim gospodin Muftija,

  23. Godinama podržavam muftiju, ali se ne mogu složiti sa komparacijom koju daje u vezi naziva jezika. Isto tako, apsolutno sam protiv i ne slažem se sa prijedlogom SANU-a u vezi naziva jezika bošnjački umjesto bosanski. Nemam dileme da naš jezik treba imenovati kao BOSANSKI.
    Ono u čemu se ne slažem sa muftijom i sa drugim bošnjačkim naučnicima i intelektualcima jeste poigravanje sa imenom Vlah i vlaški. Bošnjaci olako prepuštaju ovo ime Srbima, ne znajući da su Vlasi (Aromuni) stari balkanski narod i da veliki broj današnjih Bošnjaka i Pomaka (Torbeša, Gorana) u svojoj etnogenezi imaju značajne vlaško-aromunske elemente. Dobar dio Vlaha su romanizirani Iliri i Tračani. Odbacivanje i negiranje ovog supstrata, a posebno ilirskog, ide direktno na štetu Bošnjaka, jer ih svodi na zajednicu bez korijena, odnosno na islamizirane Srbe, Hrvatie, Crnogorce. To je velika zamka koju treba izbjegavati i koje se treba dobro paziti. Svi ozbiljni narodi na Balkanu pokušavaju da Vlahe “zadrže” i asimiliraju, jedino Bošnjaci, nakon primanja islama, sa njima se šegače. Nauci je dobro poznato da su mnogi Bošnjaci potomci romaniziranih Ilira i Tračana (odnosno Vlaha, Aromuna) i da je to jedno od najzagonetnijih pitanja na Balkanu.
    Stoga, pamet u glavu i ne igrajte se historije. Ovo važi i za uvaženog muftiju.

    • Neznam zasto mi je jucerasnji post obrisan, pa da ponovim.
      Ako si entuzijasta onda ti se prasta ovo (kvazi)teoretisanje.
      Ako si kojim slucajem historicar ili se bavis nekom srodnom strukom, onda je tvoja profesionalni isuficijentnost zalosna.
      Dakle za procetak procitaj studiju Ibre Pasica o praslovenskim korijenima Bosnjaka u kojoj je on usput i briljantno raskrinkao (veliko)srBsku laz o “srpskom” Glasincu!

  24. Stidite se bjednici sta ste jeli prije dolaska Osmanlija na cemu ste spavali gdje ste se cistili?kiseli kupus i slanina,slamarica i ponjava,a sad hvala bogu Pasulj,pilav,sarma,soganj dolma,cevap i pecenje corbe i baklava tulumbe i sutlijasi!pa turski hamami peskiri i sapuni.primjetili ste sigurno da je u pocetku izostavljeno kod nabrajanja kupatilo jer niste tako nesto upotpunjavali niste se cistili dok nisu osmanlije napravili te divne hamame

    • Sama kazes od kad su dosle Osmanlije!? Turci su dosli!! Dosli u Carigrad i nazvali ga “Istambul”, napravili od Crkve dzamiju ( Aja Sofija) !! Dosli u kulturu i Evropu macem ! Dok nisu dosli bili smo jedno i jeli sta smo imali a onda za privilegije ( kao i komunisti) pronasli su takve kao ti i oni su uzeli drugu veru pa su trazili ma sta razicito od Srba da bi “potvrdili” svoj novi identitet razlicit od Srba!!
      Ako se neko preziva Poturak on se Posrbio ili poturcio!!??

      • islam nije druga vjera, crni sine, islam je jedina vjera u Jednog Jedinog Svemocnog. vi vjerujete u svetse slike i predmete to veze nema ni sa Bogom ni sa Bozjim Poslanicima….za to, uživaj još malo u slasti pocjenjivanja, ali znadi da za to slijedi kazna nezamisliva….

      • da nije bilo osmanlija nebi bilo ni srbije. kad su ismanlije disli na balkan, ttako he zabelezeno jer su oni sve belezili, bili su srbi podeljeni na banevine nekakve i ubijali se medjusobno. tek pod turcima se zasnovala srbija. ali zahvalbist ces u coveka vidjet kad vudis rijeku koja uz brdo tjece.

    • Ко још слави окупаторе и агресоре као што су Турци…само они који немају свој идентитет па се ките туђим перјем…

    • Pasulj je americka biljka, isto kao i kukuruz, krompir, duvan…a mi Srbi smo jeli bob, mahunarku slicnu pasulju, i svi smo bili Srbi, nije bilo bosnjaka ni krvata ni makedonaca ni crnogoraca, svih tih dobrozovskih i postbrozovskih izmisljenih naroda.

  25. Zamolio bih redakciju Sandzapress ako je moguce da pored palac gore bude odvojen od palac dole da znamo tacan broj. Ovako dobijes recimo 5 puta palac gore 3 puta palac dole znaci imas samo dva palac gore sto nije realna slika kolko si dobio pozitivnih a koliko negativnih
    Tesekir

  26. Bosanski jezik , stariji je od srpskog i to 200 godina…. srbe su uzurpatori… oni su izmesljeni narod…. mjesavina MIX Turaka i slavonci….

      • Rijeci su ogledalo duse!
        Ovo “funkcionalno nepismen” razotkriva do koje si mjere otrovan mrznjom.
        Da ovo podkrijepim.
        Za Avdu Medjedovica jednog od najvecih epika u ljudskoj histroiji, covjeka koji je tecno govorio arapski, turski i persijski i svojim genijem doprineo da se razrijesi takozvana homerovska dilema, srBski popisivaci su u popisnoj listi upisali “NEPISMEN”!
        Samo zato sto je odbio da bude “srpski” pjesnik!

  27. ” I tu se lingvistička priča završava, obzirom da smo odavno prihvatili tezu da o unutarbošnjačkim temama možemo pričati samo sa Bošnjacima…”

    Ovo je njvaznija recenica odgovora Stanicu I SANU-u.

    • Pa srbi se -lijepe za nas-samo iz jednog razloga-a taj je-Drzava! Htjeli su nas unistiti i-prije pocetka -Referenduma u -Martu ‘92 a-poslije kada je Narod Rekao-NE -zajednickoj drzavi -pod srbima-poceli su napadi iz svih orudja i oruzja! srbi su kidisali na Bosnu od pamtivijeka uzurpirajuci pravo tamosnjim ziteljima da -normalno zive iako je i sama srpska ideja i srpski jezik -apsolutno novijeg datuma i uglavnom podstican i uvezen iz-srbije !Mnoge stvari su podsticali i Austrijanci -koje interesantno -srbi -ne spominju! Jedam mali -k o c o p e r a n narod- zado je dosta bola i patnji ziteljima Bosne a svoja teritorijalna osvajanja-uvijek
      pravdao -opasnoscu -po -opstanak! BOSANSKI JEZIK JE -JEZIK BOSNE -A BOSNJAKA-PRVENSTVENO!
      BOSANSKI JEZIK JE -JEZIK NJENIH BRDA I PLANINA
      BOSANSKI JEZIK JE -JEZIK NJENIH RAVNI I GUDURA
      BOSANSKI JEZIK JE JEZIK NJENIH MODRIH RIJEKA
      BOSANSKI JEZIK JE JEZIK-KLASA I SIMSIRA !
      BOSANSKI JZIK JE I -JEZIK SANDZAKA a to -starovlahu- sada jako-SMETA!

  28. Posebno mi Drago kad vidim da “srbi” komentarisu muftiju i to Jos na sandzakpress-u
    Mozete se vi posrbljavati koljiko hocete al se polako okrecete na svoje

    • tebi drago, a meni normalno, da srbi posecuju srpsku internet stranicu.ko se to posrbljavao i zbog cega? ko se to okrece na svoje i po cemu polako a ne brzo?

      • Ivica Dacic poreklom iz prizrena iz (Albanske ) familie DAÇI posrblen a danas najveci patriota onda
        Vuk jeremic poreklom musliman iz Bosne posrblen a danas najveci patrioata u srbiji i Jos mnogo njih
        Novak djokovic poreklom da Kosova neznam njegovo poreklo Ali verovatno Albanac , Aleksandar vucic poreklom iz Bosne verovatno po srblen musliman bosnjak , cedomir jovanovic bosna i Mogul ih nabrajati do sutra u srbiji sve ima samo nema srba
        Zapamti jedno sve es vraca na svoje
        Sto es tice Kosova da je ono bilo srpsko ne bi mogo niko vam ga uzme
        Polako sve dolazi na svoje Kosovo, Sandzak, Bosna nece vam ostati ni onaj Beogradski pasaluk na kome es nadate
        Poz

      • hahaaaha najjaci su mi primeri djokovica i vucica, tu sam umalo zaplakao od smeha. kao ne znam njihovo poreklo al verovatno nisu srbi :)))
        ajd okreni to tvoje ograniceno razmisljanje na drugu stranu. znas li da je danasnja albanije, o kosovu da ne govorim, prepuno srpskih toponima? znas li koliko albanaca ima sa albaniziranim srpskim prezimenima? krasniqi i bogdani su samo neki od njih.
        to sto kod albanaca postoji prezime daci, vise govori o tome da su oni albanizirani srbi a ne obrnuto.
        taj jeremic, musliman iz bosne, je pre toga bio pravoslavni srbin. kao i najveci deo srba koji su u nekom periodu bili muslimani.
        a sta se kosova tice i da nije srpsko- jesu li nemci pitani kada im je oduzeta istocna prusija?
        ne gledaj samo do ugla, zaviri i iza njega.

      • Stvarno si smijesan i bas si me nasmijao. Ma daj, od srba je nastao svijet. Na balkanu nikoga nije bilo dok nisu dosli srbi. Tako kako ti pricas takva vam je i istorija hehehe

      • Hahahhaaa….hhhihiihiihh…huuhuuhuu………
        Nazalost vecina mojih postova se brise.
        Neznam da li je u pitanju drzavno cenzurisanje Bosnjaka ili procjena administracije.
        Btw,
        Nisu mi fanovi cetnicke falsifikatorske propagande interesantni za ozbiljnu raspravu, ali tu i tamo volim da raskrinkam po neku njihovu laz.
        Novak Djokovic je po majci Hrvat, a po ocu Crnogorac, sto ce reci Albanac!
        I sto se Krasniqija tice po obicaju lazes, mada nije iskljuceno da si BILMEZ (neznalica)
        Laz ti je velika ko velika srbija (danas suzena)!
        Krasniqi i Hoti dijele zajednicku teritoriju.
        Praotac Krasniqija Lazer Keqi (kozar) je Bosnjak koji je na teritoriju Malesije dosao u XV vijeku. Imao je samo jednog sina, Lazera Gegu
        Lazer Gega je imao tri sina, Pipera, Vasu i Krasnog.
        Piperi i Vasojevici su (pravo)slavizirani, i srbizirani, a Krasniqi albanizovani i islamizirani.
        Uz Krasniqe i Hote u Mlesiji zive i sledeci albanski fisovi: Sumasi (kasnije Grude), Kelmendi, Kuci, Kastrati, Skreli, Triepsi, Koja, Kopliku, Tuzi (kao deo Gruda).
        Sto se Jeremica tice on je po majci Bosnjak po ocu srbin
        Takav kakav je nije cudno sto se priklonio srbima!

  29. Miroslave!upitas li se nekad zbog cega npr u turskoj zivi 3 miliona bosnjaka citava naselja su bosnjacka!imam familiju u turskoj nisu otisli sto su voleli turke i tursku vec sto su ih nase komsije dobre i postene pod pritiskom oterase sa svoje zemlje i ognjista a ni dinara jednog im nije isplaceno nego su bosnjaci sakupljali dobrovoljne priloge da im se nadje za usput!nemoj te molim vas vise da nam pricate o vasoj dobroti o tome kako je nama dobro pustite nas da se mi ili hvalimo ili zalimo na nasu Otadzbinu

    • HAhhahhahhahhhhahaaaa!!!!
      Crko sam od smijeha!!
      U tekstu se izmedju ostalog kaze:
      “…објављујем овај изузетно значајан чланак руског професора и академика В. А. Чудинова, који упучатљиво говори о пореклу и постојању нас Срба, у овом случају ради се о VIII веку пре Христа, а о томе говори стари законик уклесан на обелиску из града Сирбина, данашњег Ксантоса, који се налази у малој Азију, у данашњој Турској.”
      Pa jel vam ja svo vrijeme tvrdim da ste TURCI!!!
      Evo to i Putlerov podanik potvrdjuje!
      Daklem,
      sumadinski TURCI!

  30. Srbi moraju vec jednom da shvate da je Bosanski jezik stariji od srpskog jezika to je neumoljiva cinjenica. Takodje moraju da shvate da je davno proslo virijeme kada su oni mogli da odredjuju kojim ce jezikom da pricaju Bosnjaci. Nas je jezik Bosanski vjeroispovjet Islam i time se ponosimo. Srbi moraju prestati sa tom njihovom hegemonijom ukoliko zele da ih mi Bosnjaci postujemo. Kada bi se samo malo vratili u historiju vidjeli bi da ima na pretek razloga zbog kojih mi Bosnjaci preziremo Srbiju ponajpre kao drzavu koja je pocinila genocid koji je po razmjerama i metodu isti kao i genocid koji su izvsili nacisti u drugom svjetskom ratu (ukupno ih je bilo deset). Nama nikada nije smetao Srpski pa ne vidim razlog zbog kojeg bi njima smetao Bosanskim. Zakljucak koji se namece je da se Srbi boje nase vjere i nase kulture jer pocinju shvatati koliko su inferiorni u svakom pogledu. Kada bi svi narodi uzeli svoj dio kulture iz Srpskog jezika njima vjerovatno ne bi ostalo nista.

    • Kako je vas jezik starijji od srpskog jezika kad vi kao narod postojite tek od 1992 godine a mi Srbi postojimo kao narod preko 1500 godina? Ako smo mi stariji kao narod od vaseg 1500 godina stariji je i nas jezik isto toliko od vaseg. Nemam ja nista protiv da vi napravite neki novi svoj jezik al ne mozemo da vam dozvolimo da kradete nas jezik i proglasavate svojim , isto ko sto ne bih mogao da ti dozvolim da zauzmes moju livadu i proglasis je svojom.

      • Dzejms Kameron je za potrebe snimanja filma “Avatar” angazovao lingvistu, koji je izmislio navi jezik sa oko 9000 reci, sto je otprilike onoliko, koliko srpski ima turcizama.Bosnjacki zato ima oko 200.000 srbizama, i buduci da je identican srpskom, to se limngvisticki ne moze smatrati posebnim jezikom.Vece su razlike izmedju nemackih dijalekata, nego izmedju svih novonastalih jezika pod uticaje politike, na prostoru bivse SFRJ

      • Nije to nista!
        Jernej Kopitar je sumadincima izmislio i jezik i azbuku i pravopis!
        Tako sto je i prvo i drugo i trece.

  31. Jakov vidim da si ne pismen i da neznas Historiju, vi Srbi ste vec napravili novi jezik od Bosanskog i nazvali ga srpski, mi Bosnjaci hocemo samo da povratimo ono sto ste nam vi srbi oteli.
    Kako rece jednom uvazeni Dz.Suljevic kad bi vam mi Bosnjaci uzelii dio naseg Bosanskog jezika, a Turci njihov dio vi Srbi nebi znali da govorite, bih ostali bez jezika, sve bi me cudilo kad bih se to desilo kako bih vecina Srba lagala kad nebi imala jezika, jer ako pogledate u vasu Historiju ona je u vecini zasnovana na lazima.

    • a kako objasnjavas slicnost bosankog i ruskog jezika? je'l treba da ti spomenem da je u osmanskom carstvu srpski bio jedan od sluzbenih jezika a ne bosanski ili hrvatski ili crnogorski ili makedonski ili slovenacki?

      • Bez obzira sto valjas gluposti kosmickih razmjera, ovu cu ti prihvatiti kao “tacnu” uz uslov da odgovoris da li si bio na Krimu da branis goloruki ruski narod!?
        Tvoje svjedocenje iz prve ruke bi vec imalo nekakvu tezinu!
        Usput nam ovako “funkcionalno pismen” ispripovjedaj nesto o “Slavjanoserbiji u Ukrajini” koja je izgubila nevinost, hocu reci nezavisnost 1753. godine!
        Hocete li je oslobadjati ili ne!?
        Ako su im televizori i ves masine ruske proizvodje, a jesu, necete se mLogo ofajditi!

  32. Bošnjaci su većodavno riješili da se nacionalno odrede tako i da sa Srbima budu komšije. To je njihova stvar i neka im je.Ono što ne mogu da rade, to je da nipodaštavaju srpsko, šta god da je to, gradeći svoj identitet.
    Ako im Srbi zamjeraju što zovu jezik bosanskim, mislim da na to imaju pravo.
    Srpsko ime u Bosni je starije od same države Bosne, starije od bogumila i Kotromanica.
    Iz velikog broja dokumenata koji to potvrđuju, pomenuo bih Kreševsku povelju čiji se original nalazi u Dubrovniku. Tamo piše da je narod koji radi za bosanske velikaše (tako reći njihovo vlasništvo) tamo negdje oko Sane i Vrbasa – Srbi i Vlasi. To je bilo 1434.
    Narod daje ime jeziku, narod je u BiH od pamtivijeka u BiH srpski (+asimilovani Vlasi), sviđalo se to kome ili ne.

  33. Čuj Srpski jezik,ko to daje pravo da neko Bosanski jezik naziva Srpskim,moželi ovako pa zašto da ne.Ne priznaješ me ne priznajem te!Ne poštuješ me neću da te poštujem.Na svaku negaciju odgoviriti negacijom bez ikakvog obrazloženja i opravdanja o našoj posebnosti i identitetu.Usladilo im se pa sve svojetaju srpskim,srpski jezik,srpske zemlje,srpski vazduh,srpske vode,srpski traktor ore srpsku zemlju,neka više dosta je.

      • @ Слободан
        Ne vala, nego srpski ili vlaski.
        Jer su većina tih “akademika” porijeklom Morlaci/Vlasi. 😀
        Znamo mi dobro ko je čemu…

      • Ne,,bolje bi bilo srpski ili servski,, ovo je bolji primjer…BOSNA—–BOSANSKI,,perfektno bez ikakvih promjena samoglasnika ili suglasnika,,a pogledajmo sad malo drugu stranu: SR B IJA -SR B SKI

        Ovo vidi i nepismen covjek…suvisna daljna diskusija

        SVRSKI–SERVSKI….Uostalom kako je moguce da jedan narod koji zivi tu pored vas Srba ide u vase servske skole kako to da nikako konacno ukapira da originalno prica taj vas servski jezik??Ili ovi sto se nazivaju Srbima u Bosni? Kako to da se njihov jezik toliko puno razlikuje od vaseg u Beogradu? I na kraju kako niko od vas Srba ne osudjuje ovaj neki proglas matice Srpske i upita ih koji cilj i kakvu svrhu ima taj proglas? Pricajte vi i pjevajte pisite crtajte svirajte , ama mucite i bucite ,lajte rezite hrokcite et kolko vam volja sta hocete, ali pustite nas Bosnjake da kazemo kojim jezikom pricamo i respektujte to konacno i zauvjek. Gdje ce vas to sve odvesti te negacije svega i svacega sto nije vase a prisvajanjem i otimacinom tudjeg. Kad su trazili lopova izmedju 10-torice ljudi i pitali odjednom svU 10-toricu: Ko je ukrao robu? eh prvi se javio bas lopov NISAM JA”,,e tako je i ovaj vas proglas od ovih pametnjakovica vasih. Ucite se pametnijem poslu i gledajte da zivite kao vecina ljudi u Evropi,,al Dragog mi Allaha tesko sudeci po ovim servskim komentarima. 🙁

      • Hahaha… koji si ti pobednik! Nađi neku gramatiku za 3.razred osnovne škole. Bosna – Bosanski. Daj mi jedan jezik na svetu koji se vezuje za DRŽAVU A NE ZA NAROD!!! Tzv. bosanski je izmišljen jezik, jer Bosanci kao narod ne postoje…. tako da jedino eventualno bošnjački može da bude…

        Postoji Belgija, ali ne i belgijski jezik, postoji Švajcarska ali ne i švajcarski jezik itd.

      • U pravu si Stanisave!
        I Ukrajinci su izmisljeni jer govore ukrajinski.
        Rusi naravno nisu jer se u Rusiji govori ruski, sto ce reci da im ime jezika nije izvedeno iz imena drzave.
        Usput, bilo bi dobro da smanjis konzumiranje brlje, razbisticeti se misli.
        Ne puno, ali ipak!

      • hehhehe joooj koji si bijednik. švajcarci i tekako givore švicarskim jezikom umišljena neznalice. vi srbi ste tako pečeni i neznali, a to vam je kazna od Boga. nemac uopšte ne razumije kad mu švajcarac govori svojim jezikom budalo…heheheh nevjerovatno. ali pazi, to zapravo nije ni bitno. vi smrdoguzi nas tjerate na ovu temu. muslimanu nacija ne znači mnogo. jedino bitno je kolko si u stanju da napredujes u vjeri. amin…

    • Prost dokaz da nikakav Bosanskki ili Bosnjacki jezik ne postoji je cinjenica da smo mi Srbi kao narod stariji od vas Bosnjaka nekih 1500 godina jer Srbi kao narod postoje jos od 5-6 veka nase ere dok Bosnjaci kao narod postoje tek od 1992 godine kada su nekadasnji bivsi Muslimani na nekom svom saboru odlucili da od tada budu Bosnjaci. Obzirom da se ja i ti perfektno razumemo kada ti govoris na svom, a ja na mom jeziku jasno je da je nas jezik u lingvistickom smislu, sto je jedini bitan smisao, potpuno identican i isti. A posto je jasno da govorimo istim jezikom i da smo mi Srbi kao narod stariji od Bosnjaka nekih 1500 godina , odprilike koliko i Englezi od Amerikanaca jasno ti je nadam se zasto je taj jezik srpski a ne bosnjacki ili jezik engleski a ne americki. Drugo svuda u svetu se jezik naziva po narodu tako da ako je narod Nemaca jezik je nemacki, narod Rusa jezik je ruski, narod Srba jezik je srpski. Po istoj toj logici ako je narod Bosnjaka jezik je bosnjacki a ne Bosanski, jer ne postoji narod bosanaca. Pozdrav.

  34. Tako je Jakove, svaka ti je na mestu. Niko ih ne dira, niko ih ne cacka, a oni sami prave sr.nnje ? A zasto, da ih covek zapita??? Zar je normalno da u Srbiji vicu da je to Turska??? Zar je normalno da neko u Turskoj vice: ovo je Italija, ovo je Rusija, ovo je Nemacka. Jok (shto bi rekli Turci) naravno da nije normalno. Ali zato svi ovi pacenici koji se ovde javljaju, smatraju da je normalno da u Sred Srbije skandiraju: Ovo je Turska. Hajde da mi daju bar 2 argumenta (ako ih imaju) po cemu je ovo Turska??? Ne oni se bez ikakvih razloga, stavljaju na stranu Turaka, a svim silama provociraju i pljuju zemlju u kojoj zive, rade, radjaju se i umiru. A zasto?? Navodno su ugrozeni, jer mi necemo da prihvatimo da se ova zemlja zove Turska. A i zasto bi to prihvatili, kada vec postoji jedna drzava pod tim imenom i daleko joj lepa kuca. Nishta nemam protiv Turaka, cak imam i par prijatelja u Turskoj. I ne samo u Turskoj vec i u mnogo muslimanskijim drzavama kao shto su Tunis i Iran. Nekoliko puta sam bio u Iranu i nisma ni jednom primetio da u drzavi u kojoj vlada sherijatski zakon, bilo ko ima prezir prema hriscanima. Naprotiv, oni cak veoma respektuju Isusa i posebno Svrtu Petku. Na poklon sam im, na njihv zahtev, odnosio pravoslavne ikone, koje su oni sa velikim poshtovanjem, kacili na zidove svojih soba. I sada se ja najdobronamernije pitam: Shta hoce ovi nashi Muslimani??? Sta to njima ovde nevalja??? Ko to ovde njih dira??? Zar stvarno hoce da zive kao pravi Muslimani, sa sherijatskim zakonom, gde nema rukovanja sa zenama, gde ne smesh da shetash sa devojkom ili zenskom osobom, ako joj nisi rodjak ili muz, gde zene moraju da nose marame, gde nema kafica i akohola. Zar stvarno za tim zude??? Sta smo mi to KONKRETNO zlo ucinili Muslimanima u Novom Pazaru, da bi oni sa toliko mrznje prezirali sve Srpsko a velicali Tursko, Iransko itd? Dakle ne mrze nas pravi Muslimani iz Tunisa, Irana itd, vec nas mrze ovi nashi, domaci Muslimani, sa kojima rastemo i delimo citav zivot. ZASTO. Daj neka mi neki Musliman objasni korene mrznje, pa da i ja predjem u Islam ako me uveri, da trba da mrzim Srbe i ovu zemlju Srbiju.

    • Baš ti Miroslave znaš ko je pravi a ko krivi musliman. Nemaš ti pojma ko su Iranci niti ti znaš koja je razlika između nas sunita i iranskih šijita, pa ako misliš da bi mi trebali biti kao Iranci onda ti postani Hrvat. Jeste kada vi prestanete praviti vaše takozvane srpske SAO, MAO Republike po tuđim zemljama a koje nikad nisu bile srpske (Bosna i Hercegovina, Sandžak, Hrvatska, Kosovo, Vojvodina) tog istog momenta mi Bošnjaci vašu Srbiju nećemo više zvati Turskom već ćemo je zvati onim što i jeste “Beogradski pašaluk”. Da prostiš!

      • Hahaha… kad su Nemanjići pravili manastire po Kosovu, Raškoj i Makedoniji, Bošnjaci nisu ni postojali, tačnije bili su Srbi…

      • Mislis vjerovatno na vizantijske manastire koji su najcesce pravljene na temeljima
        starobalkanskih svetilista.
        Za tvoju informaciju one na Kosovu Vlada Republike Kosova je proglasila KOSOVSKIM kulturnim nasledjem!

    • Miroslave,dobro se pitas “sta hoce ovde Muslimani” sa tendencijom tvojom da im to ne treba dati sto oni hoce.No ,ili namjerno ili slucajno,nisi se zapitao ZASTO TO STO TI NAVODIS hoce Muslimani-Bosnjaci.Pravio si neka poredjenja sa Muslimanima iz Irana,Tunisa i td.,ali nisi dobro sebi razjasnio,bar onu geografsku udaljenost tih Muslimana,a kamo li suzivot Bosnjaka kroz istoriju sa Srbima.A taj suzivot,ako si iole iskren,priznaces,bio je krvav za Bosnjake od strane komsija Srba.Ne moras ti da mrzis Srbe,niko od tebe to ne trazi,ali bi trebao bar malo da se realno zastidis dijela srpskih,odnosno nedjela, koja su tvoji sunarodnici pocinili nad Bosnjacima u Sandzaku i u BiH.Tacno je da ce te i u Iranu i u Turskoj i Tunisu ili bilo gdje primiti sa gostoprimstvom,jer nas sve tome uci nasa vjera ISLAM.Tako smo vas i mi uvijek primali kao komsije,kumove,pobratime,ali posle toga nas je uvijek sledovao veliki pokolj.To je razlog zbog kojeg vam vise Bosnjaci ne vjeruju,bar vecini.Mi imamo vjeru Islam , a to znaci da smo privrzeni jednom umetu,zato nam je Turska draga drzava.Necu ulaziti dublje u istoriju u vezi turskog utjecaja na Balkan,ali to bi ti trebalo, nadam se, da je vec jasno.

    • Obraćanje Zukorlića javnosti proizilazi iz napada srpske akademije nauka pošto vidim da nijesi to pročitao,gdje SANU napada bošnjački narod i medjuostalog kaže citiram ,, Neka se bosanski jeyik yove bošnjačkim i samo tako može biti prihvaćen u Srbiji… ostalo pročitaj sam.
      Zar ovo nije napad na Bošnjake? Ko ste u opšte vi da nama odredjujete kako ćemo mi zvati naš jezik?
      Kako kažeš mi vas ne napadamo,da li je normalno da jedan narod koji se zove bošnjački bude proganjan iz Srbije od svog nastanka,pogledaj historiju koliko je Bošnjaka iz Sandžaka otišlo za Tursku od 1968-1971 ,godine,koliko je prije a koliko poslije tog perioda,pogledaj historiju koliko je devedesetih godina ubijeno i prebijeno bošnjačkog naroda u Sandžaku od strane policije i državne bezbijednosti,koliko je danas Bošnjaka u Evropi,koliko je u Turskoj a svi su otišli nasilnim iseljavanjem od strane srba. Pogledaj danas šta radite preko navijača,koji je ovo put da uništavate imovinu ovog napaćenog sandžačkog naroda preko navijača za fudbal? Skoro svi predsjednici Srbije osim Nikolića koji se do sada nije izjasnio su govorili evo vam Turska… Uveli su Novi Pazar u prvu ligu a svaku utakmicu ga kazne sa po milion dinara,druge klubove sa po sto hiljada dinara,to je dokaz koliko poštujete Bošnjake Sandžaka. Pogledajte koliko se godišnje zatvori preduzeća u Sandžaku od strane inspekcije i ako su bili uspješni u poslovanju samo zbog toga što je Bošnjak,pišu prijave bez opomena,donose rješenja bez zapisnika,ulaze u preduzeće bez naloga i legitimacija i ostale zloupotrebe službenog položaja. Pogledajte koliko se danas maltretira bošnjački narod od strane policije,pa mi nemamo slobodu da odemo na posedak kod drugara i prijatelja jer nas odma nazove državna bezbijednost i kaže vi ste teroristi vi se okupljate da vodite ljude u ratove,da napadate Srbiju i tako dalje,svaki dan nas hapse kao teroriste i ako ni jedan dokaz za to nemaju. Što se tiče ikona za Iran,mislim da je malo hiperbolično,ako si još uvijek prijatelj sa njima napravi par fotografija i objavi kako Iranci drže srpske ikone na zidu. Islam zabranjuje bilo kakvu fotografiju ili sliku da musliman ima u kući jer tu ne ulaze meleci i nema nafake i berićeta,mogu biti samo fotografije ili slike Allahovih imena,dove,Poslanikova imena ili fotografije ili slike prirode nesmiju biti likovi u kući muslimana jer meleci ne ulaze u kuće gdje ima životinja i fotografija sa likovima… Bujrum Miroslave u Islam,u vjeru mira i pravde,u vjeru koja poštuje sve religije i sve narode,bujrum ovo je samo jedan mali dio nepravde koju srbi čine prema bošnjacima,ako želiš možemo se vidjeti i pričati opširnije o svemu. Mi ne mrzimo nikog,mi mrzimo nepravdu i zlo a upućujemo na dobro. Izbjegavam da pišem komentare jer nemaju svrhu ali,pošto želiš Islam to moram. Pozdravljam te pozdravom koji ti do sada koristiš a ako se odlučiš za Islam naučiću te najljepši pozdrav,sa takvim pozdravom se širi prijateljstvo i ljubav medju vjernicima,medju familiom i svima onima koji takav pozdrav koriste. Hvala ti što si me naterao da napišem komentar i poslije odluke da neću komentarisati tekstove već …

    • Trazis korijene ili uzroke mrznje trazis argumente. U redu do 1912 godine Sandzak se nikada nije nalazio u sastavu niti Srbije niti Crne Gore. 1912 godine Sandzak je okupiran od strane Srbije i Crne Gore i aneksiran od strane istih. Zar po tebi nema vec dovoljno razloga da se mrzi, a uz to se tom narodu ukidaju gradjanska prava, recimo pri zaposljavanju u policiji, sudstvu u mjestoma gdje ima i do 90 posto Bosnjaka nacelnik je Srbin, ni na kom vaznom mjestu nema nekog Bosnjaka zar je to normalno. Zar je normalno da se formira Islamska zajednica po volji i zelji Beograda iako jedna IZ vec postoji. Zar je normalno da i pored pobjeda na izborima na nacionalni vijece se ne dozvoljava pobjednicima da zauzimanja svoje mjesto, vec ta mjesta zauzimaju kandidati po volji Beograda. Zasto se ne dozvoljava akreditacija Imternacionalnog univerziteta u Novom Pazaru ” konkretno” zar samo zato sto nije po volji i zelji Beograda. Hajde da sve to zanemarimo ali agresija na BIH nama bratski narod Bosnjake, pa onda genocid, silovanja oko 50 000 zena djece, sestara i majki, gdje se na fudbalskim stadionima velicaju osudjeni ili okrivljeni ratni zlocinci, pa slogani noz, zica Srebrenica cega bi trebao da se stidi citav normalan svijet i Srpska nacija, drzava gdje se gotovo cjelokupno vojno i politicko bivse rukovodstvo i Srbije i manjeg entiteta u BIH koje kao takav nikad i pod Tim imenom nije postojao, vec je stvoren u krvi agresiji i genocidu. I ti nas jos pitas Za konkretare razloge koje i ti veoma dobro znas, da si pametan zamolio bi se i sam kako se moze voljeti takva drzava. Sto se tice zastava na stadionima oni su samo reakcija na skandiranja RATNIM ZLOCINCIMA , zatim sramnim parolama koje asociraju na genocid, pa i tebe da neko tako napada i ti bi se branio kazem to je samo reakcija na sve navedeno. Onoga momenta kad se drzava Srbija promijeni, i promijeni svoj odnos i politiku prema SANDZAKU i prizna im prava koja im pripadaju svima ce biti bolje.

      • Koji bre Sandzak? Da li ti znas nesreco, da je na prostorima toga sto ti nazivas Sandzak postojala najmanje 1500 godina pre srpska drzava zvana Raska??? Otidji i pogledaj Petrovu crkvu ona se nalazi ne vise od 2 kilometra od mesta na kojem ti zivis i videces da je ta crkva napravljena jos u 6 veku i da je dokaz da smo mi Srbi na ovim prostorima prisutni i zivimo najmanje 1000 godina pre prvog dolaska nekog Turcina na ove prostore. Da smo mi Srbi ovde najmanje 1000 godina ziveli pre prvog dolaska Turaka na ove prostore i okupacije nase zemlje? I da je nama od strane turskog okupatora oteta ogromna zemlja i imovina i da je nad nama par stotina godina od tog istog okupatora sprovodjeno nevidjeno nasilje teror, da su nam otimali i decu i odvodili ih u roblje da od njih prave tursku vojsku. Zasto bi mi priznavali nekakav Sandzak na nasoj zemlji kada je ime okupacione tvorevine turskog okupatora. Da te podsetim takodje, da Turci nisu okupirali samo nas Srbe vec su okupirali i ljude u Bosni, Hrvatskoj, Madjarskoj, Rumuniji pa sve do Austrije. Ako si ti Bosnjak ti bi trebao da mrzis Turke jer su Turci okupirali i Bosnu, ubili njenog kralja, razorili bosanske gradove , unistili tadasnju bosansku kulturu. Niko od tih od strane Turaka okupiranih naroda i drzava ne ostavi turske tvorevine u svojim zemljama pa razumi da necemo ni mi Srbi. Vi ste jedini narod na svetu koji voli nekoga ko ga je okupirao i nad njime sprovodio nasilje i teror.

      • izgleda da se mi ne razumijemo ja ti kazem da Sandzak nikada nije bio u sastavu Srbije niti Crne Gore sve do 1912 godien kad je okupiran i aneksiran od strane istih drzava.Kakve veze mi imamo sa Turcima i zasto nas vi zovete Turcima kad smo mi Bosnjaci,nismo vam mi krivi sto ste i vi kao i mi bili pod Turcima vise od 500 godina.Vi sve sto imate protiv njih vi to od njih i trazite.Ako ti je poznato a sumnjam da nije i Bosnjaci su se borili za svoju autonomiju sa pokretom kapetana Huseina Gradascevica zmaja od Bosne koga su Turci zarobili i odveli u Istambul i vjerovatno pogubili posto se ne zna uzrok njegove smrti.Da te podsjetim Sandzak je postojao skoro ravnopravno kao i svaka federalna jedinica za vrijeme drugog svjetskog rata imao je svoj ZAVNO_SANDZAKA,znaci svoje organe vlasti od 1943-1945,kada biva “SAMOUKINUT”,a priznat ces da se ne bi nikada sam ukinuo nego pod pritiskom.Napomenut cu te da je predsjednik Sandzaka bio Pljevljak Sreten Vukosavljevic Srbin najveci intelektualac toga doba uz Rifata Burdzovica-Trsa.Sta je vazno da prilikom “SAMOUKINUCA” Sandzaka Predsjednik Sandzaka Sreten Vukosavljevic nije htio da potpise samoukinuce Sandzaka,cak ni njegov zamjenik vec su nasli druge ljude da se “samoukinu”.Prema tome za Sandzak su bili svi pripadnici naroda koji zivi na podrucju Sandzaka i Srbi i Bosnjaci i Crnogorci.Ja ne mogu da kazem da mrzim,ali ni ti ne bi volio i sigurno nijesi volio Turke kao okupatore isto kao sto ih nijesmo voljeli ni mi.Ali sad su na podrucju Sandzaka drugi okupatori koji su zauzeli nasu zemlju i mi svi moramo da se borimo za nasa prava ako su nam uskracena sto cemo se zajedno sloziti da u ovome trenutku jesu.Pozz!

    • zasto lazes kad ti zivis u kanadi ili americi. sam si pobego iz srbije i sad palamudus. t to sto pises ta š “sh” to te izdalo. to srbin koji zivi u srbiji ne pise nego pise š ćelavo ko ja s….haj s bogom vlahu

  35. Zaboravif dadati da Goranci imaju svoj jezik svoju literaturu i svoje pjesme,ko hoce da poslusa kako ti izgleda neka na Youtube u potrazi pod nazivom Goranska muzika i videce da to sa Srbijom nema nikakve veze.

  36. CETNICI POKUSAVAJU DISKREDITOVATI I OMALOVAZITI SVE DRUGE NARODE A NE VIDE DA SJEKU GRANU NA KOJOJ SJEDE,NIKOM NISTA NE MOGU,SAMO NAS MOGU OSNAZITI.ZIVIO MUFTIJA,OBRACUNAJ SE NARODE SA SVOJIM IZDAJNICIMA PRASIMIMA I DB TULJOVCIMA PA CETE BIT KAO KOSOVO

  37. “Jakov-Sloveni smo mi, Sloveni ste vi”

    U bosnjackim genima je najvise ilirkih i keltskih gena a u vasim vlaskim turskih pa tek onda slovenskih.To sto bi vi voleli da ste rusi to je vas problem,genetika je neumoljiva i kaze da ste TURCI.

    • Pa ako kazes da smo Turci behare zasto nas toliko mrzite? Zar ne bi ste trebali da nas volite obzirom da se kunete u Tursku i sve tursko ? Zasto ti onda nisi Srbin islamske veroispovesti bio bi kako ti kazes vise Turcin nego sto si sada?

      • Zasto se mrze Ukrajinci i Rusi a narod su istog korijena i vjere, za razliku od Bosnjaka i sumadinskih turaka takozavanih “srba” koji nemaju nikakve etnogenetske veze.
        Zbog ruske zlocinacke politike koja Ruse hoce da proglasi mjerom svih stvari, a ostale narode pokojnog SSSR-a svojim robovima!
        Na kraju ce im otici na dobos ruska federacija kao sovjetska.
        Isto kao sto su sumadinski turci Jugoslaviju smatrali velikom srbijom.
        Pa ce im na kraju ostati beogradski pasaluk.

      • i kurdi su turci, pa eto. u svakom žitu ima kukolj drago moje vlašče….neka neka, ćosajte još malo, ali nećete dugo….nije bitna nacija moj crni vlajko, bitno je jedno, a to je jedna jedina istina i pravda BOG

  38. Pa i nas bosnjake postujete ali samo kad ste u strahu kad ste manjina!a kad su bosnjaci u logorima e tek onda pokazete svoje pravo lice kako ste hrabri i jaki

    • Зукорлић и Љајић двије најумније главе у Србији…први је и вјерски вођа,part time политичар,академик ,власник универзитета,сад још и језикословац а други министар за све и свашта,мањине,трговина ,односи са Хагом,свакој крпи закрпа,сваком лонцу поклопац

      • E moj Slobo, zar ti nedostaje toliko inteligencije da uporedjujes uvazenog Muftiju Zukorlica i onu jeftinu k…u Ljajica….

  39. Ubacili u govor BA i to je sad kao tzv. bosanski jezik… OK ja to poštujem što ste uzeli turska imena, zadržali srpska prezimena i jezik i sad hoćete da se zovete Bošnjacima. To niko ne spori. Muslimani koji govore srpskim jezikom hoće da se zovu Bošnjaci i to svako normalan treba da poštuje. Ne znam samo zašto sad hoćete da od našeg zajedničkog jezika stvarate neki novi izmišljeni jezik ?!

    Ne razumem čemu to bežanje od svega što je srpsko. Pa mi nemammo gde… živeli smo i živećemo uvek tu gde smo, jedni pored drugih.

    Sloveni smo mi, Sloveni ste vi. Sličan nam je mentalitet, navike, način života…zašto onda hoćete da budete veći Turci od Turaka… Gledam juče utakmicu CZ-NP i čudom se čudim otkud onolike Turske zastave. Šta vas to povezuje sa Turcima sem (nemetnute) vere ???!

    Austrijanci npr. govore Nemački i to im nimalo ne smeta da budi VELIKI Austrijanci.

    Pogledajte kakav je odnos Srba i Goranaca npr.?! I oni su kao i vi muslimani koji su zadržali srpska prezimena i jezik. Međutim, ljudi ne pljuju u vis tako što izmišljaju neki svoj jezik već govore jezikom kojim su govorili i njihovi preci i to im nimalo ne smeta da budu Goranci. Oni poštuju nas, mi poštujemo njih.

    Ovako, vi pokušavate da nam ukradete jezik i hoćete da sve bude ok. Pa zamislite samo šta bi Englezi uradili kada bi recimo Amerikanci samo pokušali da njihov jezik nazovu američki…

    • Što naprića gluposi,Goranci odnosno Gorani nemaju nikakve veze sa Srbima,mi uopste nemamo prezimena srpska niti imena ,naša imena i prezimena su u većinom slučajeva slična Albanskim odnosno muslimanska ili su pak karakteristična Goranska prezimena.Vaše svojetane nas Goranaca je prošlo sve granice.Možete vi na osnovu naše dijaspore koja zivi po Beogradu i koristi neke beneficije iz Srbije donositi takve zaključke. Goranci odnosno ispravno je reći Gorani (tako se mi medjusobno nazivamo )pripadaju Bošnjačkom korpusu iako smo specifični narod.Kada vam nije problem kako se jezik naziva i pominjete primer Austijaca ,zašto se onda jezik ne nazove Hrvatskim,nije nikakva razlika od Srpskog .Ne nego sve želite na bude po vama,epa nece moći, probudili su se i ostali.Muftiji svaka čast on je veoma cjenjen kod pravih Gorana isto i Ferid Muhić koji je kad nas kao kod svoje kuće. Nedaj se Muftija da tebe nema neznam šta bi ovi drugi uradili ,o ovoj političkoj dvojki u BG nemam sta reći razočarali su nas totalno.

      • Verovatno se ne bi niko slozio sa mnom ali Hrvatski jezik je kao jedan deasemblirani mehanicki deo velikog terminatora koji bi izsvojatao da se zove Srpski* jezik. Cesto kada ne mogu da prevedem nesto, pogledam Hrvatski prevod i odmah mi bude razumljivo, ili imaju nazive za neke entite (tipa prirode, zanatstva, vocarstva) koje mi nemamo i verovatno je tako obrnuto.

    • Pa, mnogi Amerikanci, ne samo da pokušavaju, nego i zovu svoj jezik američki. I šta tu Englezi mogu da urade? Tamo, čim neko zine i kaže jednu rečenicu, odmah mu se odredi nivo obrazovanja, nacionalno, geografsko…poreklo. Tamo mnoge nacije, Francuzi, Italijani, Kinezi…a i mi Balkanci, govore svoj jezik sa svojim akcentom i zamenjenim rečima. To nikome ne smeta. Ako prodaje, ili je u državnoj službi na usluzi građanima, prodavac je dužan da se prilagodi kupcu, odnosno građaninu. Ako kupuje, baš ga briga kako govori. Umesto njega, “govore” dolari. Ako ne dobije uslugu od službenika, on se žali pa taj dobije šut-kartu.

    • Eh moj Jakove “Sloveni smo mi, Sloveni ste vi. Sličan nam je mentalitet, navike, način života…” Da smo mi Bošnjaci kao vi Srbi i da su nam navike, način života i mentalitet isti – vas Srba odavno nebi ni u Srbiji bilo! Pusti ti Gorance ne brini se ti za njih i ne piši bajke o tome da mi vama krademo vaš “srpski jezik” jer ustvari upravo je obratno “VI NEBESKI NAROD” ste ukrali naš Bosanski jezik, već davno kada je Vuk “Crni vočić” Karadžić taj vaš “Srpski” napisao tako što ga je prepisao sa BOSANSKOG! I na kraju, kada vi prestanete mahati sa ruskim zastavam e onda ćemo i mi prestati mahati sa turskim barjacima, što znači to se neće nikada dogoditi! Baš bi bilo fino da se svi kompletno dobro naljutite pa da odselite kad vam je već tako mučno pored nas živjeti.

    • kakva turska imena ? Mi nosimo medjunarodno muslimanska imena, cak arapska. Prava turska imena kao Hakan (musko ime) ili Gülay (zensko ime) NEMAMO! To moze samo neko da kaze ko zna turke samo iz svoje fantazije 🙂

      “izmišljeni jezik ?!” – kakav izmesljeni jezik, pa znas li ti da je bosansko-sandzacki jezik svugdje bio koriscen mnogo prije prvog srpskog recnika.
      Sandzak,Bosna,Hrvatska,Crna Gora, svi koristu slovo “H” u govor. Cinjenica da je samo srpski jezik izbrisao “H” iz svog recnika da bih ga mogao nazivati srpskom jeziku.
      Na Primer: Historija – Istorija
      VAS JEZIK JE IZMISLJEN, srbi kad su se doselili na balkan cak nisu znali sa Bosanski jezik, govoriliste staro-slovenski.

      Mi nismo Slovenci nego Iliri ! Slovenci su doseljenici (vi), Iliri su starosedioci (mi). Ako neverujek pogledaj genetske analize “haplo-grupe” balkana.

      “zašto onda hoćete da budete veći Turci od Turaka” – to je samo provokacija za vas, posto znamo da imate komplekse sto su vam vladali Turci 🙂

    • Jakove,meni ovaj tvoj tekst,a posebno iz ove tvoje recenice “Ovako,vi pokusavate da nam ukradete jezik……..” malo lici na onu “kada jure lopova, lopov vice , drzite lopova”.Mnogo bi smo mogli po tom pitanju diskutovati,a posebno o istoriji i BOSANSKOG I SRPSKOG jezika,no ovo je mnogo mali prostor.Ali ti samo savjetujem,da uzmes i citas dijela iz “srpskog jezika i knjizevnosti” iz vremena prije copavog Vuka i dijela posle Vuka.Citaj to i dobro razmisljaj i pravi poredjenja i onda ces doci do zakljucka,da je Vuk ukrao BOSANCICU,jer ste vi do tada imali t.z. slavenoserbski jezik.Takozvana Vukova reformacija jezika se desila na nacin sto je prepisao BOSANCICU koja je vec uveliko imala utemeljenje u knjizevnom stvaralastvu prijedjasnjih bosanskih knjizevnika.Uzmi samo i sljedeci primjer:Da bi zazivjeo Vukov srpski jezik,on je morao imati potporu u knjizevnom stvaralastvu.Evo ti samo primjer kako je pisao Branko V Radicevic:KAD MLIDIJAH UMRIJETI: ZRELO LISCE DOLJE VECE PADA ZELENOGA VISE JA NIKADA VIDJET NECU.Ovde imas cistu bosansku ijekavicu.Citaj i druge srpske pisce koji su pisali posle Vuka,pa ces vidjeti da je cista bosanska jekavica i ijekavica.

    • usa i givori američki. a id srbstva bježe i sami srbi, oni s malo razuma u glavi…izuzmi sve turcizme iz vlaškog i nazovi ga tvojim. vi bre ste smradovi nezafalni. 500 godina ste ziveli pod turcima, za to vriheme ste najvise manastira izgradili i isnovali naciju i sad pljujete po svemu turskom …vlasi vlasi, gotovi ste. ..

    • I nama je hriscanstvo (nametnuta) vera. Mi smo male bebe za engleze, a po ovom tekstu ispada da nam je Osmansko Carstvo uradilo jezik, mozda smo im narucili, nista me ne bi cudilo. Ipak srednji vek balkan (na eng. middle age balkan), kucajte na google pa sami vidite sta vam odgovara, sve sama Vizantija i kasnije izdajnicke drzave. Poenta je sad smo ovde i zajednicki jezik nam je vrlina. ja sam svaki cas srpskog jezika u srednjoj smisljao argumente za profesorku srpskog da osporim da zivot nije apsurdan i da jezik treba da evoluira a ne da se konzervise. Tvrdoglava zena, volim je jako. Tvrdoglav narod, volim ga jako.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.