27. Decembar 2018

Gradsko vijeće Novog Pazara prihvatilo je prijedlog Komisije za ocjenu projekata pristiglih na osnovu javnog poziva za sufinansiranje medijskih sadržaja. I ovog puta je Ljajićeva RTV dobila najviše sredstava, blizu 400.000 eura za godinu dana. Isto kao i ranije, odbijeni su projekti Sandžak TV i lista Glas islama.

Od ukupno 52 miliona dinara raspoređenih za medije, Ljajićeva televizija dobila je 46 miliona, ili gotovo 90% novca koji je izdvojen za medije. Ostalu siću podijelili medijima, beogradskim, sandžačkim, a i nekim fantomskim.

Podsjećamo, da je u periodu od 2015. do 2018. godine Grad Novi Pazar Ljajićevoj Regionalnoj televiziji dodijelilo preko milion i 250 hiljada eura.  Također, dok je potpisivo rješenje o dodjeli sredstava Regionalnoj televiziji Novi Pazara, Nihad Biševac je obnašao funkciju gradonačelnika, a istovremeno je bio jedan od vlasnika televizije, što je predstavljalo direktan sukob interesa.

KO SU ZAPRAVO DOBITNICI NOVOPAZARSKOG KONKURSA?

Dobitnici konkursa su pored beogradskih Večernjih novosti, Danasa i Medija centra, i lokalni mediji i novinari u milosti aktuelnih vlasti.

Da se radi o klasičnoj nameštaljki od konkursa govore i sledeći podaci:

  • Udruženja REPER, Lokal medija plan i Journalistic plan koja su na konkursu sa tri projekta dobili 1.224.000,00 dinara u vlasništvu su novinara i uposlenika Radio televizije Novi Pazar i to: Nikole i Katarine Radović, Sajme Dražanin-Redžepefendić i Zorana Maksimovića, inače prepoznatih TV lica ove TV kuće, koja je i na ovom kao i na prethodnom konkursu odnijela 90% sredstava opredijeljenih za medije, tačnije oko 46 miliona dinara.

 

Emedia Group je izdavač portala Index Online, u vlasništvu Eldina Ćorovića i Ediba Tahirovića zvanog Dipće, poznatog Ljajićevog kamermana još iz vremena njegove opozicione divlje TV kuće.

Da stvar bude još gora, većina navedenih udruženja su registrovana 3 ili 6 mjeseci prije raspisivanja konkursa, što govori u prilog tvrdnji da su ista registrovana samo kao fantomska udruženja kako bi isisala novac iz budžeta Grada.

Također, osim udruženja Emedia Group, ostala udruženja ne bave se proizvodnjom medijskih sadržaja uopće, što je apsolutno suprotno objavljenom Javnom pozivu, koji decidno kaže da učesće mogu uzeti, izdavači medija ili pravna lica koja se bave proizvodnjom medijskih sadržaja.

KO JE ZAPRAVO POSMATRAČ?

Nezavisni posmatrač realizacije konkursa pohvalio je danas rad komisije. No, na žalost, on ne komentira zakonske propuste koji se komisiji stavljaju na teret. Uzimajući u obzir blisku rodbinsku povezanost Kladničanina sa Gradonačelnikom Biševcem, dolazim do zaključka, da je opet i to bila samo jedna dobro osmišljena predstava. Ako je sve bilo transparentno, zašto se onda nije dozvolilo i drugim udruženjima da prate rad komisije.

KOJE SU ZAKONSKE NEREGULARNOSTI OBILJEŽILE OVAJ KONKURS?

Ovdje želim hronološki predstaviti neregularnosti koje su od samog starta obilježile ovaj konkurs.

ZAMJENA KONKURSNOG TEKSTA: Naime odmah nakon raspisivanja uočene su nepravilnosti, jer tekst nije bio u skladu sa Zakonom i Pravilnikom. Nisu definirani minimalni i maksimalni iznosi kojima se može konkurisati, te nisu precizno pojašnjene još neke stavke u Konkursu.

Nakon reakcije UNS-a, Gradsko vijeće, negdje na 4 dana pred istek roka za prijavu, mijenja tekst konkursa, i bez ikakvog obavještenja, povlačenja i raspisivanja novog konkursa, novi usklađeni tekst, zavodi pod istim protokolarnim brojem i datumom, i objavljuje na portalu Grada. Što je apsolutna neregularnost, krivotvorenje i krajnja neprofesionalnost u vođenju akata i protokola. Tako da oni koji su projekte pisali od samog raspisivanja, u koliko svakodnevno nisu provjeravali portal Grada, došli su u situaciju da njihova dokumentacija ne bude u skladu sa konkursnim propozicijama.

ODBIJANJE ČLANA KOMISIJE NA PRIJEDLOG SUN-a: Sandžačko udruženje novinara, shodno javnom pozivu, u propisanoj formi i roku, uputilo je prijedlog za člana komisije za odlučivanje o javnom pozivu za medijske projekte Grada Novog Pazara.

Međutim, bez ikakve konsultacije, isti nije uvršten, a SUN-u nije dostavljeno bilo kakvo obrazloženje.

Nakon što su iz medija saznali da njihov prijedlog nije uvršten, poslali su e-mail u kojem su tražili pojašnjenje. Nekoliko dana kasnije u SUN-u dobijaju skandalozno obrazloženje:

„Pri odabiru članova stručne komisije vodilo se računa o kredibilnosti novinarskog udruženja ili organizacije koja predlaže člana za rad u stručnoj komisji, profesionalni rad i angažman u radu medija, poznavanje rada i funkcionisanje medija, angažovanje i rad u stručnim komisijama, poznavanje projektnog menadžmenta i finansijskog planiranja, kao i procena sukoba interesa, potencijalne pristrasnosti i neobjektivnosti u radu.“ – odgovorili su iz Gradske uprave putem maila, čime su priznali diskriminaciju jednog novinarskog udurženja koje ispunjava uslove za prijavu kandidata, samo zato što nije pod njihovom direktnom kontrolom, što bi moglo ugroziti njihov dogovor o raspodjeli novca. Što je u najmanju ruku skandalozno.

OPSTRUKCIJE PRILIKOM PREDAJE DOKUMENTACIJE: Želimo da obavijestimo javnost i da je prilikom predaje konkursne dokumentacije na pisarnici Gradske uprave došlo do problema, jer uposlenik na pisarnici nije htio da ovjeri prijem dokumentacije, već je nudio sekretaru Sandžak TV da fotografiše primopredaju dokumentacije i dokumentaciju, te da to arhivira kao dokaz o prijemu. Iako zvuči nerealno, zaista je istinito. Međutim nakon insistiranja našeg sekretara, isti nje prihvatio da zavede i ovjeri prijem dokumentacije.

IZVJEŠTAJ O KONKURSIMA – OBRAZLOŽENJE: Obrazloženje o odbijanju projekta Sandžak TV i Glas islama, najblaže rečeno je sa velikom mukom izmišljano, uopšteno i nekonkretizirano. Što govori u prilog tvrdnji da nije bilo moguće pronaći grešku. Iako Komisija tvrdi da jedan red tabele nije potpunjen ili potpun, ili sadrži grešku prilikom potpunjavanja, iz Sandžak TV-a odgovorno tvrde suprotno. No, i sve da jeste tako, Komisija je zanemarila član 11 Pravilnika o sufinansiranju medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja koji kaže:

„Učesnik konkursa koji je podneo projekat sa nepotpunom ili neprecizno popunjenom dokumentacijom, obaveštava se da nedostatak otkloni u naknadno određenom roku. Projekat učesnika konkursa koji u naknadno određenom roku ne dostavi traženu dokumentaciju, ne razmatra se.“

Ova odredba nije primijenjena na projektu Sandžak Televizije, a koliko saznajemo ni na druge odbijene medijske kuće i preduzeća. Ovim je prekršen pravilnik, a Sandžak TV i Glas islama, te ostali mediji namjerno i svjesno diskriminirani.

Dolazimo do zaključka da je konkurs zapravo paravan za organizirani kriminal sa ciljem ispumpavanja novca iz budžeta, finansiranje televizije koja će nastaviti blaćenje neistomišljenika i širenjem jednoumlja, kao i poruka da mediji koji nisu podčinjeni vlastima nemaju nikakvu šansu na ovim konkursima.

autor: Salahudin Fetić

Fetić: Sandžak TV neće podleći pritiscima, nastavlja se borba za objektivno novinarstvo

Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone



Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVI ODGOVOR

No more articles